اخبار

پایان رالی کوچک بیت کوین؛ آیا باید منتظر کاهش بیشتر قیمت باشیم؟

در انتظار نشست بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم گیری در مورد بازیابی سود این بانک در این کشور و اعلام تورم ماه گذشته در آمریکا، مقدار زیادی بیت کوین از حساب این نهنگ در تجارت واریز شده است. این در حالی است که قیمت در حال حاضر بالای 20000 دلار باقی مانده است.
به گزارش کوین دسک، روز گذشته پس از انتشار گزارش دولت آمریکا که نشان می داد تورم در این کشور با سرعت کمتری نسبت به انتظار رشد می کند، قیمت بیت کوین نیز افزایش یافت.
اهمیت این گزارش در این است که تلاش های فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ رشد قیمت کالاها و خدمات در این کشور موفقیت آمیز بوده و این سازمان می تواند اجرای این سیاست ها را زودتر متوقف کند. به جای گسترش سیاست پولی، تداوم یا سفت شدن یک عامل منفی در قیمت دارایی های پرریسک، از سهام گرفته تا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می شود.
بازگشت بیت کوین به بیش از 20000 دلار در هفته گذشته، احساسات بازار را بیش از هر زمان دیگری صعودی کرد. بیت کوین از ابتدای هفته جاری (دوشنبه گذشته) 5.6 درصد افزایش داشته است و اگر کندل هفتگی با همین افزایش بسته شود، شاهد بهترین عملکرد هفتگی بیت کوین در یک ماه و نیم اخیر خواهیم بود. اما آزمون اصلی بیت کوین جلسه بانک مرکزی ایالات متحده در اواسط هفته جاری خواهد بود تا تصمیم گیری شود که آیا مجدداً نرخ بهره بانکی در این کشور افزایش یابد یا خیر.
اکثر معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا تصمیم بگیرد که نرخ بهره بانکی را در این کشور 0.75 درصد افزایش دهد، همانطور که در گذشته انجام داده است. مهم ترین نکته در مورد این نشست شاید اشاره ای از سخنان جروم پاول، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا در رابطه با نشست بعدی این سازمان در ماه دسامبر باشد.
استفاده از ابزارهای تحلیلی زنجیره ای نیز می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا رویکردهای معاملاتی مناسب را اتخاذ کنند. به عنوان مثال، در هفته گذشته، دارندگان بزرگ یا نهنگ ها مقدار قابل توجهی بیت کوین را در صرافی ها سپرده گذاری کرده اند.
برای سرمایه گذارانی که به آینده بازار خوشبین هستند؛ این را می توان به عنوان یک علامت منفی در نظر گرفت. زیرا هدف از سپرده گذاری دارایی های مالکان به صرافی های متمرکز اغلب فروش آنهاست.
از سوی دیگر، این جریان ممکن است تنها یک اقدام پیشگیرانه در آستانه انتشار تورم اکتبر ایالات متحده در 10 نوامبر باشد. همچنین باید اضافه کنیم که با توجه به نمودار بالا، به نظر می رسد جمعیت نهنگ های پس از مبادله از 25 اکتبر (3 آبان) تثبیت شده است.

خواندن این مقاله
تحلیلگر مورگان استنلی می گوید: نقدینگی اقتصاد رمزارزها بهبود یافته است
این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا