اخبار

پالیگان دومین بلاکچین برتر در حوزه بازی و سرگرمی شد

تعداد آدرس‌های یکتا شبکه پالیگان در ماه مارس رشد چشمگیری داشت

شدت گرفتن میزان فعالیت کاربران در بلاکچین پالیگان در ماه مارس سبب شد تا این شبکه به دومین بلاکچین بزرگ از حیث تعداد والت‌های فعال متمایز (UAW) بدل شود.

به گزارش کوین لند و به نقل از Coin Telegraph، گزارش «بازی‌ های بلاکچینی» پلتفرم تحلیلی دپ رادار (DappRadar) نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال یکتای بلاکچین پالیگان در ماه مارس به ۱۳۸۰۸۱ رسید که افزایشی ۵۳ درصدی نسبت به ماه فوریه داشته است.

با این میزان از آدرس‌های یکتای فعال، پالیگان با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به شبکه‌های اسمارت چین و هایو (Hive) – به ترتیب با ۸۴ و ۸۰ هزار آدرس فعال متمایز – در رتبه دوم جای گرفت. رتبه نخست متعلق به بلاکچین وکس (Wax) است که با ۳۱۴۰۰۰ آدرس یکتا، در صدر رده‌بندی تکیه زده است.

در بخشی از گزارش دپ رادار آمده است:

پالیگان که بیشتر با پروتکل‌های دیفای خود شناخته می‌شود، در ماهی که گذشت شبکه هایو را کنار زد و در رتبه دوم جای گرفت. این نشانه‌ای مثبت برای حوزه بازی و سرگرمی شبکه Polygon است.

صرافی ارز دیجیتال کوین لند

بخش اعظمی از افزایش تعداد کاربران به دلیل اقبال به بازی Hunters On-Chain ساخته استودیو BoomLand بود. این بازی به گواه آمار دپ رادار، شاهد افزایش ۱۷۰۰۰ درصدی تعداد آدرس‌های فعال طی ۳۰ روز گذشته بود.

این بازی که در ماه ژانویه عرضه شد، نسخه وب ۳ از بازی موبایلی هانت رویال (Hunt Royale) – دیگر محصول استودیو بوم‌لند – است. این بازی رایگان، حال و هوایی مشابه بازی ماین کرافت (Minecraft) دارد و از توکن‌های NFT بهره می‌گیرد.

خواندن این مقاله
آپتیمیزم ایردراپ توکن‌ های OP را به کاربران واجد شرایط انجام داد

در تاریخ ۹ مارس، این بازی شاهد بیشترین تعداد آدرس‌های فعال متمایز خود ( ۵۵۳۰۰ عدد) بود.

هنوز مشخص نیست که چه عاملی سبب افزایش علاقه کاربران به این بازی در ماه گذشته شده است؛‌ یکی از عوامل احتمالی می‌تواند واکنش جامعه کاربری به رویداد فروش توکن‌های NFT این بازی در تاریخ ۳۱ مارس باشد.

حوزه بازی به طور کلی شاهد کاهش فعالیت درون‌زنجیره‌ای به میزان ۳.۳۳ درصد در ماه مارس بود. تعداد کل آدرس‌های فعال متمایز به ۷۴۱۵۶۷ عدد نزول یافت. با این وجود، بازی‌ها همچنان مسبب ۴۵.۶ درصد از فعالیت کلی درون‌زنجیره‌ای حوزه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بودند.

در چند ماه اخیر، پالیگان قراردادهای همکاری قابل توجهی با نام‌های بزرگی همچون وارنر موزیک (Warner Music)، استارباکس (Starbucks)، آدیداس، ردیت (Reddit) و ادوبی (Adobe) برای توسعه و میزبانی از پروژه‌های NFT عقد کرده است.

پالیگان در ۲۷ مارس رول‌آپ متن‌باز بی‌نیاز به دانش (ZK Rollup) خود را راه‌اتدزای کرد. این رول‌آپ به برنامه‌های غیرمتمرکز این امکان را می‌دهد تا با تجمیع تراکنش‌ها، مقیاس‌پذیری را افزایش داده و هزینه‌های گس را کاهش دهند.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا