متاورس

معرفی بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد در سال 2023

در بهترین بازی‌های متاورس، می‌توانید با افراد دیگر معاشرت کنید، خرید کنید، از گالری‌ها بازدید کنید و در کنسرت‌ها شرکت کنید، درست مانند بسیاری از کارهایی که در دنیای واقعی انجام می‌دهید. در این مقاله به معرفی بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد در سال 2023 می پردازیم که می توان از آنها برای کسب درآمد به شکل ارز دیجیتال استفاده کرد.

متاورس یک دنیای مجازی است که می تواند به اندازه دنیایی که ما زندگی می کنیم و نفس می کشیم واقعی باشد. در عصر جدید هر روز اختراعات جدید و مفاهیم سرگرم کننده وارد دنیای فناوری می شود و هیجان انگیزترین چیز ترکیب ارز دیجیتال و دنیای بازی های ویدیویی آنلاین است. در این دنیای مجازی هیجان انگیز، نه تنها می توانید برای سرگرمی بازی کنید، بلکه می توانید ارز دیجیتال نیز کسب کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهترین بازی های متاورس را برای پول ارائه کنیم.

اصطلاح متاورس مدت ها قبل از ورود فیس بوک و مایکروسافت به این حوزه استفاده می شد. اما این روزها فعالیت صنعت بازی در دنیای کریپتو و بلاک چین افزایش یافته است. اما قبل از اینکه در مورد بهترین بازی متاورس تصمیم بگیرید یا سرمایه گذاری کنید و ارز دیجیتال خود را بخرید، بد نیست بدانید که متاورس حتی به چه معناست، چه تفاوتی با سایر فناوری ها دارد و چه انتظاراتی می توانیم از آن داشته باشیم. اگر به این سبک از مقالات علاقه دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درمورد متاورس و بازی های برتر متاورس کسب کنید، تا انتهای این مطلب همراه وبلاگ کوین لند باشید.

متاورس چیست و چگونه کار می‌کند؟

به زبان ساده، متاورس یک فضای مجازی است که می تواند یک فضای واقعی و موجود یا یک دنیای دیجیتال را نشان دهد. می توان از فیلم «بازیکن یک آماده» به عنوان نمونه خوبی در این زمینه نام برد، اما ایده اصلی متاورس برای اولین بار در سال 1992 توسط نیل استفنسون در کتاب «تصادف برفی» ارائه شد. در اینجا، آواتار دیجیتال شما نشان دهنده شما و تمام کار و دارایی شما در متاورس است. متاورس در واقع یک فضای مجازی است که می توانید با یا بدون هدست واقعیت مجازی به آن دسترسی داشته باشید.

در بازی های متاورس، می توانید صاحب زمین یا مغازه باشید، با بازی کردن درآمد کسب کنید، در کنسرت ها شرکت کنید یا حتی کار کنید. با در نظر گرفتن سازندگان، رویا و سازمان های بزرگی که تصمیم گرفتند دنیای جدید و بی نقصی را از متاورس بسازند، امکانات بی پایان به نظر می رسد و این بهترین جذابیت بازی های متاورس است. این درها را به روی دنیایی پر از امکانات برای بازی، یافتن شغل، کسب درآمد و انجام بسیاری از کارهای دیگر باز می کند.

متاورس چیست و چگونه کار می‌کند؟ | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) دو فناوری مهمی هستند که به درک متاورس کمک می کنند. برای درک نحوه عملکرد متاورس، باید با این دو فناوری آشنا باشید. واقعیت مجازی یک دنیای کامپیوتری است و افراد می توانند با استفاده از عینک های VR و تعامل با محیط و اشیاء اطراف خود وارد این دنیا شوند. در یک محیط واقعیت مجازی، کاربران می توانند در محیط قدم بزنند، صداهای مختلف را بشنوند، از دستان خود برای انجام کارهای مختلف استفاده کنند و تجربه ای نزدیک به زندگی واقعی داشته باشند.

اما در واقعیت افزوده، همه چیز کمی متفاوت است. در این فناوری یک یا چند عنصر و شی مجازی به محیط واقعی اضافه می شود. یعنی برخلاف واقعیت مجازی که شما را به دنیای کاملا مجازی می برد، در واقعیت افزوده محیط واقعی حفظ می شود و تنها یک سری اشیا یا عناصر مجازی به آن اضافه می شود. متاورس با استفاده از این دو فناوری دنیایی متفاوت از دنیای اصلی خلق می کند و از سوی دیگر با تلفیق بلاک چین و NFT با فناوری های فوق سعی در ایجاد اقتصاد دیجیتال دارد. از این ویژگی ها در بازی های متاورس نیز استفاده می شود. در واقع، اکثر بازی‌های متاورس بر روی ردیابی NFT تمرکز می‌کنند.

بازی متاروسی | آینده حوزه گیم و بازی‌های رایانه ای

بازی متاورسی به چه معناست؟ برای پاسخ به این سوال، باید به فناوری واقعیت افزوده (VR) روی آوریم. این فناوری که یکی از کاربردهای اصلی آن در زمینه بازی های ویدیویی است، به عنوان یکی از ارکان مهم متاورس نیز شناخته می شود. کاربران می توانند از طریق عینک واقعیت مجازی وارد دنیای متاورس شوند و کارهای مختلفی را در آنجا انجام دهند. افرادی که به بازی های ویدیویی علاقه دارند احتمالاً با بازی های VR نیز آشنا هستند و بنابراین می توانند دنیای متاورس را بهتر درک کنند.

بازی متاروسی | آینده حوزه گیم و بازی‌های رایانه ای | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

شرایط مورد نیاز برای شروع یک بازی متاورسی

خرید مکان در متاورس و ورود به این دنیای وسیع یکی از موضوعات پرطرفدار در دنیای دیجیتال است. برای اینکه وارد دنیای بازی متاورس شوید و چیزهای واقعاً جالبی را تجربه کنید، به یک سری الزامات مانند: اتصال کامل به اینترنت و کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. برخی از مهم ترین پیش نیازهای بازی متاورسی عبارتند از:

داشتن اینترنت مناسب
برای استفاده از برخی بازی ها، به یک اتصال اینترنتی قوی یا حداقل پایدار نیاز دارید. بنابراین مطمئن شوید که از یک اتصال اینترنتی پایدار برای انجام بازی های بلوک استفاده می کنید. اگر اینترنت مسدود باشد، نمی توانید بازی را به درستی انجام دهید.

راه اندازی سیستم ایپی ثابت اینترنت
متاسفانه به دلیل تحریم های آمریکا برخی از بازی ها در دسترس کاربران ایرانی قرار نمی گیرند. به همین دلیل نمی توان از آنها با آدرس های IP ایرانی استفاده کرد. در نتیجه اگر قصد استفاده از بازی های فوق را دارید باید نرم افزار جعل آدرس IP را نصب کنید. به عنوان مثال، اگر نرم افزار جعل آدرس IP را ندارید و به بازی Upland دسترسی دارید، در صفحه اول با پیغام خطایی مواجه می شوید که می گوید کاربران ایرانی نمی توانند به بازی دسترسی پیدا کنند. اما اگر نرم افزار تغییر آی پی خود را فعال کنید، بدون هیچ مشکلی به بازی دسترسی خواهید داشت.

یکی از سوالاتی که ممکن است در این قسمت داشته باشید، آیا برای استفاده از بازی هایی مانند بورس باید از نرم افزارهایی با آدرس IP ثابت استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال بله یا خیر است! در این زمینه نمی توان پاسخ قطعی داد چرا که هر دو مورد توسط تیم ارز زوم تست شده و در هیچ یک از موارد فوق مشکلی وجود نداشت. اما اگر روی بازی سرمایه گذاری کرده اید، بهتر است از نرم افزار تغییر IP استفاده کنید تا با خیال راحت تری بازی را ادامه دهید.

ایجاد یک کیف پول نرم افزاری
اکثر بازی ها برای راه اندازی نیاز به اتصال به کیف پول دارند. به همین دلیل باید افزونه یا کیف پول نرم افزاری را نصب کنید. نصب کدام یک از کیف پول های بالا به نوع بازی و همچنین نسخه سیستم عامل مورد استفاده بستگی دارد. مالک آن است. به عنوان مثال، برای استفاده از بازی های اینترنتی مانند Mobox، Pegaxi و غیره، باید یک کیف پول افزونه در مرورگر خود نصب کنید. در غیر این صورت نمی توانید وارد بازی شوید.

اکنون ممکن است از خود بپرسید که کدام کیت لوازم جانبی برای استفاده بهتر است؟ امروزه کیف پول های پلاگین مختلفی وجود دارد. اما اگر می خواهید به این سوال پاسخ دهید، باید بدانید که بازی شما از کدام کیف پول پشتیبانی می کند؟ در واقع، اکثر بازی ها از دو نسخه متاماسک و پلاگین های روبی و با توجه به اینکه کاربران ایرانی در حال حاضر توسط کیف پول متامسک تحریم شده اند، پیشنهاد می کنیم تا حد امکان از کیف پول ربیع استفاده کنید. اگر بازی مورد نظر شما از کیف پول Rabi پشتیبانی نمی کند، می توانید با استفاده از نرم افزار تغییر IP کیف پول متامسک خود را به بازی متصل کنید.

مقداری سرمایه برای مالکیت آیتم های پیش‌نیاز
برخی از بازی ها نیاز به سپرده اولیه دارند. اگر قصد استفاده از بازی های ذکر شده در بالا را دارید، باید مبلغ مورد نیاز را مستقیماً به بازی واریز کنید یا ابتدا آن را در کیف پول قرار دهید تا بازی مقدار مورد نیاز را از ولت حذف کند. برخی از بازی ها نیز نیازی به سرمایه اولیه ندارند، اما برای استفاده از آن ها باید تراکنش روی بلاک چین انجام دهید. انجام این کار نیز هزینه دارد. بنابراین برای پرداخت هزینه های لازم باید وجوهی در ولت داشته باشید.

 

معرفی بهترین بازی‌های متاروس سال 2023

بازی برای کسب درآمد یک مدل کسب‌وکار کاملاً نوظهور است که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، ارزهای دیجیتال و سایر فناوری‌های دیجیتال را برای ایجاد ارزش واقعی از دارایی‌های درون بازی و سایر محصولات دیجیتال ترکیب می‌کند. تا به امروز، بیش از دوازده بازی در دنیای کریپتو معرفی شده است. این بخش بهترین بازی های متاورس را ارائه می دهد.

  • بازی متاورس دیسنترالند (Decentraland)

Dicentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر شبکه اتریوم است که در آن می توانید زمین بخرید و در این دنیای مجازی ساختمان، پارک یا بازی های کوچک بسازید. این بازی در سال 2015 شروع شد و در طول سال ها به تدریج رشد کرد. در قلب بازی Dicentraland یک فاصله یا فاصله به شکل شماره فرد (NFT) وجود دارد. بازیکنان می توانند یک یا چند قطعه زمین بخرند و آنها را با هم ترکیب کنند. این بازی استراتژی خاصی ندارد و افراد در هر سنی می توانند بازی را انجام دهند.

ابتدا می توانید بدون پرداخت مبلغی به عنوان مهمان وارد بازی Dicentraland شوید، اما در واقع نمی توانید بازی را شروع کنید. زیرا در این صورت به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. ارز دیجیتال Mana توکن بومی ERC20 بازی Dicentraland است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. می توانید از این ارز دیجیتال برای خرید زمین، پرداخت هزینه خدمات درون بازی استفاده کنید.

وقتی در بازی زمین خریداری می کنید، Dicentraland توکن های مانا پولی را می سوزاند. در ابتدا زمین های این بازی به قیمت 100 مانا فروخته می شد اما اکنون چنین زمین هایی وجود ندارد. اگر قصد خرید زمین در این بازی را دارید، باید خرید خود را در بازارهای ثانویه یا بازار زمین بازی انجام دهید. قیمت هر کشور متفاوت است و ارزان ترین کشور حدود 4.5 اتر ارزش دارد.

خواندن این مقاله
آموزش کامل خرید زمین در متاورس + کاربرد های زمین مجازی

بازی متاورس دیسنترالند (Decentraland) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس سندباکس (Sandbox)

Sandbox یکی دیگر از بازی‌های محبوب درآمدزایی متاورس است که به بازیکنان اجازه می‌دهد زمین بخرند، روی آن بسازند و آن را در بازارهای NFT مانند OpenSea بفروشند. سندباکس بهترین پروژه در بین بازی های متاورس طراحی شده در بازار است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. Sandbox گرافیک و تجربه کاربری بسیار راحت و منحصربفردی را در مقایسه با سایر پلتفرم های متاورس ارائه می دهد و همین موضوع آن را به یکی از امیدوار کننده ترین و محبوب ترین متاورس ها تبدیل کرده است.

البته مکانیزم sandbox بسیار شبیه به Dicentraland است و بازیکنان می توانند زمین بخرند و رویدادهای جدیدی روی آن ایجاد کنند. به زبان ساده، شما می توانید خالقی باشید که در ایجاد متاورس نقش ایفا می کند و همچنین می توانید در بازی های ساخته شده توسط دیگر بازیکنان و سازندگان شرکت کنید.
طبق معمول در دنیای بازی های بلاک چین، سازندگان حقوق دیجیتالی آثار خود را دارند و می توانند بعداً آنها را معامله کنند. پس از خرید ارز دیجیتال سندباکس (SAND) قادر به فعالیت در اقتصاد این دنیا خواهید بود و به راحتی می توانید عملیاتی مانند خرید و فروش قطعات زمین یا شخصیت های بازی را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله آموزش خرید زمین در سندباکس مراجعه نمایید.

استفاده از برند خانگی پروژه، سند، به پلتفرم داخلی آن محدود نمی شود و سطح جدیدی از پلتفرم های مختلف و همکاری گسترده را برای بازیکنان خود به ارمغان آورده است. با گسترش بازار SAND، این ارز دیجیتال محبوب متاورس اکنون در بسیاری از صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز مانند UniSwap، CoinCoin، Binance، Crypto.com، Hubei Global و غیره در دسترس است.

بازی متاورس سندباکس (Sandbox) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

Axie Infinity یک بازی بر اساس مجموعه NFT است و یکی از بهترین و محبوب ترین بازی های متاورس در بین بازی های متاورس می باشد. این پروژه توسط استودیوی ویتنامی Sky Mavis و بر پایه اتریوم ساخته شده است. برخلافDicentraland که می‌خواهد شهری مجازی بسازد که دنیای واقعی را تقلید کند، اکسی اینفینیتی بیشتر بر روی کسب درآمد با بازی تمرکز می‌کند. بازیکنان Axie Infinity با الهام از Pokemon Go، موجوداتی به نام Axie را جمع آوری، رشد و پرورش می دهند و سپس از آنها برای نبرد با بازیکنان دیگر استفاده می کنند.

مانند همه بازی های دیگر، برای ارتقاء سطح باید امتیاز کسب کنید. Axi Infinity نحوه تعامل بازیکنان با بازی را با توکن های کنترل درون بازی به نام Axi Infinity Shards یا AXS تغییر می دهد. بازیکنان مالک موجوداتی هستند که خودشان جمع آوری و تولید می کنند و می توانند با توکن انحصاری Axie-Infinity آنها را در بازار بفروشند و سود ببرند.

توکن اکسی که با نام AXS شناخته می شود و با استاندارد ERC-20 Ethereum برای این پلتفرم ساخته شده است. می‌توانید با خرید ارز دیجیتال Axie Infinity (AXS) روی این پلتفرم معامله کنید و علاوه بر فروش Axie خود در بازار، می‌توانید توکن‌های کسب‌شده AXS را نیز برای دریافت پاداش دریافت کنید. بازی Axie Infinity به شما این امکان را می دهد که از طریق ارز دیجیتال AXS متاورس جوایزی کسب کنید و آن را در خارج از بازی خرج کنید.
Axie Token به عنوان ارز دیجیتال اصلی پلتفرم یکی از محبوب ترین متافازهای آینده شناخته می شود. Axie Infinity در سال 2021 شاهد افزایش بیش از 24000 درصدی قیمت بوده است که آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال با عملکرد تبدیل کرده است.

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس روبلاکس (Roblox)

Roblox یک پلتفرم بازی در دنیای متاورس است که بازی آن نیازی به هدست واقعیت مجازی ندارد. این پلتفرم اخیراً محبوبیت زیادی به دست آورده است و همچنان در حال رشد است. در Roblox می توانید بازی های ساخته شده توسط کاربران دیگر را انجام دهید و حتی بازی خود را بسازید. دنیای آنلاین بیش از نیم میلیون بازی را در خود جای داده است که به گروه های مختلف تقسیم می شوند.

از بازی های ترسناک گرفته تا بازی های اکشن و حماسی، Roblox همه چیز را دارد. همچنین این پلتفرم دارای سرورهای نقش آفرینی است که بازیکنان با انتخاب نقش متفاوت با یکدیگر تعامل دارند. به عنوان مثال، شما می توانید یک خانه مجازی در Roblox داشته باشید و در یک ازدواج مجازی با فرد دیگری در این دنیا با هم زندگی کنید.

بازی متاورس روبلاکس (Roblox) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس استپن (StepN)

کم کم می توانیم چیزی به شکل متاورس خلق کنیم! به عنوان دستاورد اخیر در این زمینه باید به StepN اشاره کرد، بازی ای که به شما امکان می دهد با خرید کفش هایی در قالب NFT با دیگران رقابت کنید. این پلتفرم به عنوان یکی از بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد شناخته می شود. البته در مرحله آزمایشی آن، هنوز امکان رقابت با دیگران وجود ندارد، اما به زودی افراد از سراسر جهان قادر به رقابت با یکدیگر خواهند بود. به گفته برخی، نسخه فعلی StepN با تعریف متاورس فاصله زیادی دارد، اما از طرف دیگر، طرفداران StepN آن را به عنوان یکی از بهترین بازی های متاورس می شناسند. هرچه بیشتر در مورد استپان بدانید، بهتر می توانید او را قضاوت کنید.

استپان گل سرسبد محدوده Move to Earn است. قبل از این ما با بهترین بازی های متاورس مانند Axie Infinity بر اساس مفهوم play to earn مواجه بودیم، اما StepN امکان درآمدزایی از راه های دیگر را فراهم کرد. یک جفت کفش NFT بخرید و سپس راه رفتن یا دویدن را شروع کنید. stepN به شما با ارز دیجیتال GST پاداش می دهد.

بازی متاورس استپن (StepN) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورسی وی آر چت (VRChat)

VR Chat یک پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی است که به کاربران اجازه می دهد از طریق شخصیت ها یا آواتارهای سه بعدی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در این بازی متاورس، بازیکنان می توانند دنیای مجازی ایجاد شده توسط کاربران دیگر را کشف کنند. از زمان عرضه آن توسط گراهام گیلر و جسی جودری در سال 2017، این بازی پیشرفت های زیادی در دنیای بازی داشته است و در سایت های پخش بازی مانند توییچ و یوتیوب حضور پرطرفداری دارد. این پلتفرم به شدت به محتوای تولید شده توسط کاربر متکی است. در چت VR، می توانید آواتار خود را سفارشی کنید و دنیای خود را مطابق با خواسته های خود بسازید.

بازی متاورسی وی آر چت (VRChat) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • اگریگیتور ییلد گیلد گیمز (Yield Guild Games)

Yield Guild Games یا YGG که به عنوان یکی از بهترین بازی‌های متاورس شناخته می‌شود، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در بازی‌های بلاک چین با یکدیگر شرکت کنند. نکته مثبت این است که بازیکنان دیگر نیازی به حضور در یک مکان برای بازی با یکدیگر ندارند همچنین، افراد می توانند برای بردن جوایز، پول یا توکن ها و دارایی های بازی با یکدیگر رقابت کنند.

ارز دیجیتال Yield Guild Games به عنوان نماد فعالیت و حاکمیت پلتفرم شناخته می شود. با خرید ارز دیجیتال Yield Guild Games (YGG)می توانید در توسعه و مدیریت پروژه مشارکت کنید. در دنیای بازی های بلاک چین، پلتفرم YGG شبیه به Steam )ساخته شده توسط (VALVE است که در آن می توانید بازی های مختلفی مانند Sandbox و Axie Infinity را انجام دهید.

لازم به ذکر است که استیم بزرگترین پلتفرم خرید و نصب بازی های ویدئویی غیر بلاک چین است. هدف YGG گرد هم آوردن بازیکنانی از نقاط مختلف جهان برای بازی با هم است. از آنجایی که YGG یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان است، بازیکنان می توانند در مورد مسائل مهمی مانند محل سرمایه گذاری پول، کدام NFT ها و بازی هایی که برای ایجاد درآمد اجرا کنند، رأی دهند و نظر بدهند.

اگریگیتور ییلد گیلد گیمز (Yield Guild Games) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس ایلوویوم (Illuvium)

Illuvium یک بازی ماجراجویی RPG است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. متاورس Illuvium شامل موجودات خداگونه به نام Illuvials است که بازیکنان می توانند آنها را پیدا کنند و در اختیار داشته باشند. در این دنیای مجازی بیش از 100 ایلوویال در سرتاسر دنیای بیگانه پراکنده هستند و هر کدام از آنها ویژگی های متفاوتی دارند. ایلوویوم یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های فانتزی جهان باز در متاورس است، حتی ارز دیجیتال خود به نام ILV را نیز دارد. با خرید ارز دیجیتال ایلوویوم (ILV) می توانید در این پلتفرم بازی متاورس بازی کنید.

نسخه بتای این بازی قرار است در نیمه اول سال 2022 منتشر شود تا کاربران بتوانند به طور رسمی وارد دنیای ایلوویوم شوند. علاوه بر این، NFT های Iluvial در بازار Opensea NFT فهرست شده اند که پس از عرضه بازی برای خرید و استفاده در دسترس هستند. توکن Ilvium (ILV) این بازی برای تجارت در Binance، KUcoin، Gate.io، Crypto.com، Poloniex، Sushiswap، OKEx و موارد دیگر فهرست شده است.

بازی متاورس ایلوویوم (Illuvium) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس همسایه‌ام آلیس (My Neighbor Alice)

My Neighbor Alice یک بازی چند نفره است که در آن بازیکنان یک جزیره می خرند، آیتم های جالبی را جمع آوری و می سازند و با دوستان خود ملاقات می کنند. هر بازیکن در این بازی یک آواتار دارد. همچنین امکان تغییر آواتار با نصب منابع مختلف وجود دارد.

جزایر مجازی در همسایه من آلیس در تعداد محدودی هستند و هر قطعه زمین با یک توکن NFT نشان داده می شود. دارایی های موجود در این دنیای ماورایی را می توان در بازارهای آن خرید و فروخت. از جمله این موارد می توان به خانه، حیوانات، گیاهان، تزئینات و لوازم آرایشی برای آواتارها اشاره کرد.
ارز دیجیتال با نام اختصاری ALICE نام رمز محلی این پلتفرم است که به عنوان ارز بازی استفاده می شود. شما می توانید از این توکن برای خرید NFT و زمین پس از خرید ALICE یا برای فعالیت های Defi خاص در این پلتفرم، مانند جوراب ساق بلند استفاده کنید.

بازی متاورس همسایه‌ام آلیس (My Neighbor Alice) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس استار اطلس (Star Atlas)

Star Atlasیک بازی چند نفره آنلاین بر پایه بلاک چین Solana است. این بازی توسط Unreal Engine 5 ساخته شده است و یک محیط واقعی سینمایی را ارائه می دهد. داستان بازی Star Atlas در یک فضای اکشن تخیلی در سال 2620 می گذرد که در آن 3 فرقه اصلی به وجود آمده اند و بر سر منابع و کنترل انسانی با هم رقابت می کنند. Star Atlas یکی از اعتیاد آورترین و محبوب ترین بازی های چند نفره متاورس با دنیایی عظیم است. به لطف موتور Unreal Engine 5 به کار رفته در ساخت آن، گرافیک و زیبایی یکسانی دارد و با فضای علمی تخیلی و آینده نگر خود الهام بخش گیمر است.

خواندن این مقاله
متاورس (MetaVerse) چیست؟ بررسی دنیای شگفت انگیز متاورس!

در دنیای یکی از بهترین بازی های متاورس، سه جناح مخالف برای ثروت، منابع و تسلط بر دیگران با یکدیگر مبارزه می کنند: انسان ها، بیگانگان و روبات ها. بازی Star Atlas دنیایی عظیم و عظیم دارد و می توان آن را در برخی از بهترین ژانرها دسته بندی کرد. یکی از این ژانرها استراتژی است و بازیکنان باید برنامه های استراتژیک خود را ایجاد و اجرا کنند تا بر حریفان خود پیروز شوند. از دیگر ژانرهای بازی می توان به اکتشاف اشاره کرد زیرا هر بازیکن می تواند به تنهایی در فضای بی پایان متاورس پرواز کند و از ستاره ها و سیارات دیگر دیدن کند.

شبیه ساز پرواز را نیز می توان یکی از ژانرهای فرعی این بازی متاورس دانست. آخرین مورد این است که بازیکنان در استار اطلس می توانند منابع را استخراج کنند و از این طریق درآمد کسب کنند.برخلاف سایر بازی‌های متاورس، Star Atlas بر روی اتریوم ساخته نمی‌شود، بلکه بر روی شبکه Solana ساخته شده است و ارز دیجیتال ATLAS رمزارز خود نامیده می‌شود.

بازی متاورس استار اطلس (Star Atlas) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس ایلین ورلدز (Alien Worlds)

Alien Worlds دارای یک عنصر مالی غیرمتمرکز DeFi است. و بنابراین بازیکنان بازی که به عنوان “کاوشگر” نیز شناخته می شوند، در دنیای علمی تخیلی برای رمزنگاری Trillium یا TLM مستقیماً به عنوان گروه NFT قابل معامله با یکدیگر رقابت می کنند. Alien Worlds که بر روی سه بلاک چین، Binance Smart Chain (BSC)، Ethereum (ETH) و Wax (WAX) کار می کند، دسترسی عالی را به کاربران خود ارائه می دهد. کسانی که آینده روشنی برای بازی می بینند می توانند با خرید ارز دیجیتال Trillium (TLM) در این پروژه سرمایه گذاری کنند.

بازی متاورس ایلین ورلدز (Alien Worlds) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی بلاک چین معادن دالارنیا (Mines of Dalarnia)

Mines of Dalarnia یک بازی اکشن ماجراجویی است که شما را به اعماق معادن می برد. در این بازی سعی می کنید منابع، آیتم ها و ابزارهای مختلف را به دست آورید و همزمان با دیگر بازیکنان مبارزه کنید که به شما کمک می کند تا مهارت های خود را ارتقا دهید و مزیت استراتژیک به دست آورید. با اینکه گرافیک بازی خیلی جزئی نیست و همچنین بازی دو بعدی است اما به نظر می رسد پتانسیل خوبی داشته باشد. شاید افزودن دنیای سه بعدی و نقشه های جدید این بازی را هیجان انگیزتر کند.

بازی بلاک چین معادن دالارنیا (Mines of Dalarnia) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی دیسنترال گیمز (Decentral Games)

Decental Games یک فرصت عالی برای کسب درآمد غیرفعال با درآمدزایی فعال است. در اینجا، بازیکنان با استفاده از سایر ارزهای دیجیتال مانند Mana (ارز انحصاری Decentralland) برای بازی کارت در این پلتفرم به سبک کازینو، به حساب خزانه Decentral Games در قالب Digi Tokens پول ارسال می کنند. ارز دیجیتال DG نام تجاری این پلتفرم است و پرداخت‌های موجود در خزانه به مرور زمان جمع‌آوری شده و برای پرداخت پاداش استفاده می‌شود. همچنین کاربران می توانند با ارائه استخرهای نقدینگی و همچنین همکاری در مدیریت توکن ها در خزانه، از این پلتفرم کسب درآمد کنند.

بازی دیسنترال گیمز (Decentral Games) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی سومنیوم اسپیس (Somnium Space)

Somnium Space پروژه ای مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و یکی از بهترین بازی های متاورس فعلی محسوب می شود. توسعه دهندگان Somnium Space آن را با هدف ایجاد یک دنیای کاملاً جدید شروع کردند که در آن کاربران آن بتوانند یک زندگی مجازی کامل را تجربه کنند. با این حال، طبق اعتقاد سازنده، این دنیای دیجیتال برای جایگزینی دنیای واقعی طراحی نشده است، بلکه به عنوان دنیایی موازی با واقعیت طراحی شده است و نیازمند اقداماتی برای تقویت تجربیات دنیای واقعی و شبیه سازی آن در واقعیت مجازی است. در Somnium Space، کاربران می توانند همزمان با هزاران نفر از سراسر جهان به ماجراجویی بپردازند. این پروژه همچنین دارای توکن مخصوص به خود به نام CUBE است.

بازی سومنیوم اسپیس (Somnium Space) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس سکند لایف (Second Life)

Second Life یکی از بهترین بازی های متاورس با طولانی ترین تاریخ است. این پلتفرم بازی آنلاین به کاربران امکان می دهد آواتار بسازند و در نتیجه زندگی دومی را در دنیای دیجیتال تجربه کنند. به کاربران زندگی ثانویه “ساکن” گفته می شود. علاوه بر این، Second Life به کاربران یک تجربه متاورس کامل، از جمله ملاقات با بازیکنان، شرکت در رویدادهای مختلف و زندگی دوباره ارائه می دهد.

البته اینها همه ویژگی های متاورس Second Life نیست. این بازی همچنین دارای بازار مخصوص به خود است که در آن افراد می توانند کالاهای مجازی را خریداری، بفروشند و تجارت کنند. این بازی از ارزی به نام دلار لیندن استفاده می کند. این اقلام مجازی از مبلمان، لباس، ماشین گرفته تا ملک مجازی را شامل می شود. اگر به دنبال یک بازی متاورس با زندگی دوم و تراکنش های واقعی هستید، Second Life یکی از گزینه های پیش روی شماست.

بازی متاورس سکند لایف (Second Life) | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

بهترین بازی های متاورس رایگان

بازی های متاورس متفاوت هستند و اکثر این بازی ها رایگان هستند و کاربران برای خرید NFT یا برخی از قسمت های بازی باید هزینه پرداخت کنند. از نظر داستان و اجرا، بازی های متاورس نسبت به دیگر بازی ها متفاوت هستند و باید از مدل و روش های مالی ویژه آن ها آگاه باشید. در اینجا چند بازی رایگان Metaverse وجود دارد که برای شروع نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

  • بازی متاورس AAG Ventures

یکی از بازی های رایگان Metaverse AAG Ventures است که توسط تعداد زیادی از بازیکنان Axie Infinity راه اندازی شده است. این بازی پس از ساخت 2000 بازیکن Oxy Infinity در هفت کشور روسیه، هند، آرژانتین، برزیل، فیلیپین، اندونزی و نیجریه عرضه شد و توانست از این طریق توسعه یابد. بازیکنان بازی AAG Ventures مستقیماً مالک NFT نخواهند بود. اما هر بازیکنی می تواند سهام NFT های ارزشمند را با کمتر از یک دلار خریداری کند و از تابع اشتراک استفاده کند. بازیکنان در این بازی ابتدا باید توکن های خود را به AAG تبدیل کنند و سپس برای برنده شدن پول پرداخت کنند.

بازی متاورس AAG Ventures | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس Lords of Light

Lords of Light یکی از بازی هایی است که بازیکنان می توانند به راحتی در آن کسب درآمد کنند. تمامی بازیکنان در این بازی با موجودات افسانه ای مبارزه می کنند و برای افزایش ثروت خود با دیگر بازیکنان مبارزه می کنند. Lords of Light یک بازی استراتژیک با فوتون منحصر به فرد است و بازیکنان از آن برای پرداخت های درون بازی استفاده می کنند. همچنین برای به دست آوردن این توکن ها، بازیکنان باید در نبردها پیروز شوند، وظایف خود را انجام دهند و کارت های خود را ارتقا دهند.

بازی متاورس Lords of Light | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس Himo World

یکی دیگر از بازی های Metaverse که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد، بازی Hemo World است این بازی حالت های مختلفی را برای بازیکن ارائه می دهد و بازیکن باید با مبارزان دیگر مبارزه کند در این بازی می توانید به نبرد بپیوندید و با شخصیت های جالبی مانند جنگجویان مسلح روبرو شوید بازی Himo World توسط Binance Smart Chain (BSC) پشتیبانی می شود و طرفداران بازی‌های متاورسی، این بازی را یکی از محبوب ترین ها می دانند.

بازی متاورس Himo World | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس RaceFi

Metaverse RaceFi یکی از اولین بازی‌های رایگان مسابقه اتومبیلرانی Metaverse است که در آن بازیکنان می‌توانند حالت‌های مسابقه چندگانه از جمله PvP و PvE را تجربه کنند. همچنین، بازیکنان می توانند درآمد Metaverse خود را با انجام بازی ها و برنده شدن جوایز مسابقه بازخرید کنند. تمامی ماشین های بازی RaceFi مجهز به سپر، اسلحه و سوخت نیتروژن هستند که قابل شخصی سازی و ارتقا هستند.

بازی متاورس RaceFi صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس Rikkei Finance

یکی دیگر از بازی های رایگان متاروس، بازی Ricky’s Finance است که امکان قرض گرفتن پول را نیز دارد. در این بازی، بازیکنان روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) بازی می‌کنند و می‌توانند از مناطق زیادی مانند Farm Zone، Sports and Entertainment Center، NFT Market و Lending Center استفاده کنند. نماد بومی و منحصر به فرد این بازی RIFI است که بازیکنان می توانند در بازی Ricci Finance از آن سود ببرند.

بازی متاورس Rikkei Finance | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  • بازی متاورس Galaxy Fight Club

یکی از اولین بازی های متاورس که گزینه مبارزات تک به تک و PVP را ارائه می دهد، یعنی. بازیکن در مقابل بازیکن، باشگاه مبارزه گلکسی است. البته این بازی حالت های مختلفی دارد. به این ترتیب دو تیم 3v3 می توانند در مقابل یکدیگر بازی کنند و بجنگند. در این بازی بازیکنان نیز می توانند از NFT های خود برای پیروزی در نبرد و بردن جوایز استفاده کنند. جوایزی که گلکسی فایت کلاب به بازیکنانش ارائه می کند به صورت توکن خودش یعنی GCOIN است و بازیکنان می توانند با برنده شدن در مبارزات آن را به دست آورند. نکته دیگری که این بازی را به یکی از بازی های محبوب متاورس تبدیل می کند این است که بازی Galaxy Fight Club نرم افزار خود را برای سیستم عامل های اندروید، ویندوز و iOS در اختیار بازیکنان قرار می دهد.

بازی متاورس Galaxy Fight Club | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

سخن نهایی

چگونه از بازی های متاورسی درآمد کسب کنیم؟

راه های زیادی برای کسب درآمد در بازی های محبوب متاورس وجود دارد. یکی از راه های اصلی کسب درآمد در متاورس خرید سهام در زمان مناسب است. به عنوان مثال در برخی از این بازی ها، بازیکنان زمین خریداری می کنند و از آن نگهداری می کنند. سپس وقتی ارزش ملک خریداری شده افزایش یافت، آن را فروخته و به این ترتیب به دست می آید. این ویژگی می تواند شامل بسیاری از موارد دیگر مانند خرید موجودات مختلف باشد.

به عنوان مثال، همانطور که گفته شد، در بازی Cryptokitties، بازیکنان نه تنها می توانند بچه گربه دیجیتال بخرند، بلکه می توانند آنها را پرورش دهند و با فروش آنها به مرور زمان کسب درآمد کنند. یکی دیگر از راه های کسب درآمد در بازی های متاورس، ایجاد NFT است. تمام آیتم های بازی در قالب NFT هستند و بازیکنان می توانند با ساخت و فروش آنها به بازیکنان دیگر درآمد کسب کنند.

سوالات متداول

بازی متاورسی چیست؟

بازی متاورسی، آینده دنیای گیم و بازی های رایانه ای است که درحال حاضر دردست توسعه توسط شرکت های بزرگ مانند “متا” و… است. این بازی ها بر پایه بلاکچین هستند و از آینده روشن و رشد بینظیری برخوردارند.

آیا میتوانیم از متاورس درآمد کسب کنیم؟

بله، متاورس یکی از بهترین راه های کسب ارز ئیجیتال است که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.

امتیاز دهی به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا