اخبار

سقوط ۳۰میلیارد دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال؛ فعلاً نشانه‌ای از بازیابی قیمت‌ها دیده نمی‌شود

بازار ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر نوسانات شدیدی را پشت سر گذاشته است و تا به امروز نشانه‌ای از بازگشت روند یا پایان نوسانات دیده نمی‌شود.

به گزارش کریپتو پوتیتو، روز گذشته صرافی «FTX» به‌طور رسمی اعلام ورشکستگی کرد و این خبر باعث شد سقوط قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال تشدید شود.

نمودار یکروزه بیت کوین
نمودار یکروزه بیت کوین

روز پنجشنبه نیز داده‌های نرخ تورم ماه اکتبر (مهر) آمریکا منتشر شد که نشان می‌دهد در سال منتهی به اکتبر ۲۰۲۲ تورم در این کشور ۷.۷درصد رشد داشته است؛ نرخی که از پیش‌بینی ۷.۹درصدی تحلیلگران و تورم ۸.۲درصدی ماه سپتامبر (شهریور) به‌وضوح کمتر است. به‌دنبال انتشار این آمار مثبت قیمت بیت کوین تا بالای ۱۸٬۰۰۰ دلار رشد کرد؛ اما در ادامه مجدداً تا نزدیکی ۱۶٬۰۰۰ دلار پایین آمد.

همان طور که از نمودار بالا پیداست، بیت کوین در حال حاضر حوالی ۱۶٬۸۰۰ دلار خریدوفروش می‌شود و طی ۲۴ ساعت اخیر هم ۲.۵درصد از ارزش خود را از دست داده است.

شرایط بازار در مجموع همچنان آشفته به نظر می‌رسد؛ اما برخی از کاربران امیدوارند FTX موفق به اجرای توافق یا طرحی شود تا بتوان این مشکل را تا حدی زودتر حل و در صورت امکان دارایی کاربران را بازیابی کند. علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این صرافی امروز متحمل یک هک بزرگ شده است.

هلیوم، سولانا و کرونوس (CRO) جزو آلت کوین‌هایی هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین کاهش قیمت (بیش از ۱۳درصد) را میان ۱۰۰ ارز اول بازار تجربه کرده‌اند و در مقابل قیمت دوج کوین در همین بازه زمانی نزدیک به ۵درصد رشد کرده است. طی ۲۴ ساعت اخیر هم ۱۴۵میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکویید شده است که نصف بیشتر آنها موقعیت لانگ (صعودی) بوده‌اند.

خواندن این مقاله
بروزرسانی آینده اتریوم کارمزدها را کاهش می‌دهد

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با افتی ۳۰میلیارد دلاری در شبانه روز گذشته، اکنون به ۸۴۷میلیارد دلار رسیده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با صرافی کوین لند نمی‌باشد.
امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا