اخبار

جنت یلن: به یک چارچوب نظارتی قوی برای رمزارزها نیاز داریم

جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، دیروز در حاشیه نشست G20 در دهلی نو، بر اهمیت ایجاد یک «چارچوب نظارتی قوی برای رمزارزها» تاکید کرد.

به نقل از کوین تلگراف ، یلن در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرد که ایجاد یک چارچوب نظارتی قوی برای رمزارزها بسیار مهم است. او همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده «ممنوعیت کامل فعالیت‌های مرتبط با کریپتو» را در نظر ندارد.

اظهارات یلن به دنبال اظهارات قبلی کریستالینا جورجیِوا (Kristalina Georgieva)، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) است که گفته بود «ممنوعیت کامل رمزارزها» باید یکی از گزینه‌های پیش رو باشد. او در این باره گفت:

باید فشاری بسیار قوی برای ایجاد و اجرای مقررات وجود داشته باشد. اگر قانون‌گذاری شکست بخورد و اگر در انجام قوانین کند هستیم، نباید ممنوعیت گزینه ممنوعیت این دسته از دارایی‌ها را از روی میز برداریم، چرا که ممکن است ثبات مالی را به خطر بیاندازند.

البته جورجیوا تاکید کرد که لازم است ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را از استیبل‌کوین‌ها و رمزارزهایی که توسط شرکت‌های خصوصی صادر می‌شوند، متمایز کرد. IMF و روسای آن به طور کلی هیچ‌گاه موضع مثبتی در قبال رمزارزها نداشته‌اند. IMF همچنین بار دیگر در تاریخ 23 فوریه از السالوادور خواست در پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی تجدید نظر کند.

امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
یک مدیر کریپتویی خانه 18.3 میلیون دلاری خرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا