اخبار

ارزش اتریوم های استیک شده در پروتکل‌های لیکویید استیکینگ به ۱۲ میلیارد دلار رسید

تعداد اترهای قفل شده در این سرویس‌های مشتقه اتریوم به ۷ میلیون عدد می‌رسد

تعداد کوین‌های قفل شده اتریوم در سرویس‌های ارائه‌کننده «لیکویید استیکینگ» از مرز ۷ میلیون عدد گذشت.

به گزارش کوین لند و به نقل از Bein Crypto، داده‌های سایت دیفای لاما (DefiLlama) نشان می‌دهد که ارزش کل توکن‌های یاد شده به حدود ۱۲ میلیارد دلار می‌رسد. سه پروتکل برتر لیکویید استیکینگ، سهم عمده‌ای از این بازار را در اختیار دارند و مجموعا عهده‌دار استیک ۹۵ درصد از این ۷ میلیون اتر هستند.

پروتکل لیدو (Lido) بزرگ‌ترین بازیگر این عرصه با سهمی بیش از ۷۰ درصد است. این پروتکل میزبان بالغ بر ۵ میلیون اتر با ارزشی در حدود ۸.۷ میلیارد دلار است. سرویس استیکینگ کوین بیس رتبه دوم را با ۱.۱ میلیون اتر به خود اختصاص داده است و پروتکل‌های دیفای «راکت‌پول» (Rocketpool) و «فرکس اتر» (Frax Ether) در مجموع میزبان حدود ۵۰۰۰۰۰ اتر استیک شده هستند.

تعداد اترهای قفل شده در قرارداد هوشمند استیکینگ بیکن چین، پس از اعلام خبر در اولویت قرار گرفتن آزادسازی برداشت پس از انجام بروزرسانی «شانگهای»، رشد یافت. علاوه بر این، فشار کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)‌ بر صرافی کراکن برای توقف فعالیت سرویس استیکینگ این شرکت، سبب اقبال بیشتر کاربران به پروتکل‌های غیرمتمرکز لیکویید استیکینگ شده است.

با این وجود، شدت گرفتن نرخ استیکینگ منجر به سوددهی آ برای سرمایه‌گذاران نشده است. اگرچه در مجموع بیش از ۱۶ میلیون اتر در قرارداد هوشمند اتریوم ۲ استیک شده‌اند، اکثر استیک‌کنندگان هم‌اکنون در زیان قرار دارند.

بنا بر داده‌های بخش تحقیقات بایننس، حدود ۶۹ درصد از استیک‌کنندگان اتریوم هم‌اکنون در زیان هستند چرا که زمانی اقدام به این عمل کردند که اتریوم قیمتی بیش از ۱۶۰۰ دلار کنونی داشت. نکته جالب توجه، حدود ۲ میلیون اتری است که در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار استیک شده است. لیست تعداد اترهای استیک شده به همراه قیمت اتریوم در زمان استیک را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید.

خواندن این مقاله
صعود شگفت انگیز شیبا اینو با توکن سوزی عظیم و موفقیت روزافزون شیباریوم

گروه یاد شده (سرمایه‌گذاران در سود) احتمالا هم‌کانون مالک دارایی‌های نقدناپذیر هستند چرا که در زمان «لیکویید استیکینگ» چندان شناخته شده نبود. همچنین این گروه احتمالا به دسته اتریوم ماکسی‌ها و دوست‌داران افراطی اتریوم تعلق دارند و حتی در صورت آزادسازی برداشت، دست به فروش آن نخواهند زد.

قیمت اتریوم از ابتدای سال میلادی تا کنون ۴۲ درصد رشد داشته است. همچنین از زمان مهاجرت به الگوی اجماع اثبات سهام (PoS)، عرضه این ارز انقباضی شده است و تاکنون بیش از ۲۸۰۰۰ اتر از چرخه گردش خارج شده‌اند.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا