اخبار

علی‌رغم بهبود نسبی بازار شرکت‌های بلاک‌ چینی همچنان به اخراج کارمندان خود ادامه می‌دهند

حدود ۱۴ شرکت فعال در صنعت ارزهای دیجیتال از جمله کوین‌بیس (Coinbase)، جمینای (Gemini)، دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group)، کانسنسیس (ConsenSys) و بلاک‌ چین دات کام (Blockchain.com) در ماه ژانویه (دی) حداقل ۲۹۰۰ کارمند خود را اخراج کردند.

صرافی کوین‌بیس با اخراج ۹۵۰ کارمند خود بیشترین کارکنان اخراج‌شده را داشته است و صرافی‌های کریپتو دات کام (Crypto.com)، لونو (Luno) و هوابی (Huobi) نیز به‌ترتیب ۵۰۰ و ۳۳۰ و ۳۲۰ نفر از کارمندانشان را اخراج کرده‌اند.

شرکت‌های سیلورگیت (Silvergate) و بلاک چین دات کام (Blockchain.com) هم به‌ترتیب ۲۰۰ و ۱۱۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرده‌اند. کانسنسیس (ConsenSys)، شرکت مادر متامسک (MetaMask)، نیز ۹۶ نفر از کارمندانش را در ماه ژانویه (دی) اخراج کرده است.

اخراج کارکنان توسط شرکت‌های مذکور در صورتی اتفاق افتاده که بازار ارزهای دیجیتال روند خوبی را در ماه ژانویه (دی) پشت سر گذاشته است. بیت کوین هم رشد خوبی در این مدت داشته و علاوه بر اینکه خود را به نزدیکی محدوده ۲۵۰۰۰ دلار رسانده، توجه سرمایه‌گذاران سازمانی زیادی را هم به خود جلب کرده است.

با این حال، اخراج‌ کارمندان مختص صنعت ارزهای دیجیتال نبوده است. شرکت‌های گوگل (Google)، آمازون (Amazon)، مایکروسافت (Microsoft) و سیلزفورس (Salesforce) نیز در این مدت حدود ۴۸۰۰۰ نفر از کارمندانشان را اخراج کرده‌اند.

هرچند برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند شرایط بازار ارزهای دیجیتال در آینده سخت‌تر می‌شود، صندوق پنترا کپیتال (Pantera Capital) باور دارد هم‌اکنون بهترین زمان برای راه‌اندازی یک شرکت بلاک چینی است؛ چراکه بازارهای نزولی «سر و صدای کم‌تری دارند و حواس توسعه‌دهندگان خود را پرت نمی‌کنند».

امتیاز دهی به این مطلب
خواندن این مقاله
پذیرش رمزارزها توسط ساعت ساز سوئیسی TAG Heuer در ایالات متحده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا