توکن غیر مثلی (NFT)

آموزش ساخت NFT به زبان ساده + بهترین روش فروش در پلتفرم های مختلف

صفر تا صد مراحل ساخت و فروش توکن غیر مثلی ( NFT )

برای آموزش ساخت NFT به زبان ساده ابتدا باید با مفاهیمی اشنا شد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. با گسترش فعالیت ها و علایق افراد مختلف در حوزه ارز دیجیتال و کسب درآمد از آن، ممکن است این سوال پیش بیاید که NFT چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟ امروزه NFT به عنوان یک ارز دیجیتال غیرقابل تغییر و خاص، طرفداران زیادی پیدا کرده است که رتبه جستجوی آن در گوگل در چند ماه اخیر حتی از بیت کوین نیز بالاتر بوده است. ساختن NFT برای خود و کسب درآمد از طریق فروش آن در بازارهای خاص، چیزی است که این روزها ذهن بسیاری از مردم، به خصوص هنرمندان را به خود مشغول کرده است.

در واقع، در همه جای بازار کریپتو، نشانه هایی از این توکن غیرمثلی را می بینیم. اما این حرف ها فقط محدود به بازار نیست، این روزها در سینماها، استادیوم ها و تیم های مختلف ورزشی و شخصیت های بزرگ دنیا دیده می شود. جالب است که هر کسی می تواند NFT خود را ایجاد کند و آن را برای فروش به بازار عرضه کند.

طراحی و ایجاد NFT این روزها به لطف پلتفرم های اختصاصی طراحی شده برای این منظور آسان شده است. اما برای شروع به کار در این زمینه نیاز به داشتن اطلاعات، علم و آگاهی کامل از تمامی مسائل مربوطه دارید. بنابراین در این مقاله سعی شده است به تمامی سوالات احتمالی شما در مورد ایجاد NFT، نحوه فروش و نحوه محاسبه هزینه های آن پاسخ دهیم.

مفهوم توکن های غیرمثلی (NFT) و کاربرد آنها

برخلاف توکن های استاندارد، NFTها قابل تعویض نیستند. برای مثال همه واحدهای بیت کوین برابر هستند و از نظر ارزش تفاوتی ندارند. اما توکن غیرمثلی (NFT) از این نظر متفاوت است و قابل تعویض نیستند. این نوع ارزهای رمزنگاری شده در واقع نمایش دیجیتالی یک شی مانند یک اثر هنری، عکس، ویدئو یا هر چیزی هستند که می تواند به یک توکن تبدیل شود.

تاکنون شاهد ورود انواع برندها از حوزه مد و ورزش گرفته تا شرکت های فعال در حوزه املاک به بازار NFT بوده ایم. به عنوان مثال، کفش نایک اخیراً یک مجموعه NFT به نام RTFKT را به عنوان بخشی از تحول دیجیتال خود خریداری کرد. این مجموعه کفش های دیجیتالی را برای نایک تولید می کند. جالب است بدانید که بسیاری از پروژه های مبتنی بر متاورس از توکن های غیرمثلی یا NFT در برنامه های کاری خود استفاده می کنند.

هدف NFT تکرار ویژگی های مادی اقلام فیزیکی مانند منحصر به فرد بودن، نادر بودن و اثبات مالکیت است. از سوی دیگر، محصولات ملموس را می توان به دلیل ارزش آنها جایگزین کرد، نه به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان. با این حال، محصولات دیجیتال تنها زمانی معتبر هستند که در ارتباط با محصولات نماینده آنها استفاده شوند.

مفهوم توکن های غیرمثلی (NFT) و کاربرد آنها | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

استفاده‌های بالقوه NFT ها و کلکسیون‌های دیجیتال همچنان در حال رشد هستند، زیرا همچنان مورد توجه جامعه ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند. این نوع ارزهای رمزنگاری شده از برنامه‌های رایج مانند بازی‌ها و آثار هنری دیجیتال به مد، موسیقی، دانشگاه‌ها و توکن‌سازی اشیاء در جهان، پتنت‌ها و برنامه‌های عضویت و وفاداری گسترش یافته‌اند. همچنین هنوز جا برای ترکیب مزایای فناوری NFT با امور مالی غیرمتمرکز وجود دارد.

برای ساخت NFT به چه چیزهایی نیاز داریم؟

فرآیند برچسب گذاری یک فایل دیجیتال با استفاده از رمزگذاری، استخراج نامیده می شود. توکن‌سازی در واقع فرآیند تبدیل یک دارایی به یک توکن دیجیتالی است که می‌تواند روی بلاک چین منتقل، ذخیره و ثبت شود.

تولید NFT های رایگان در پلتفرم OpenSea برای هر کسی به اندازه کافی آسان است. اگرچه بازارهای NFT زیادی برای ایجاد و فروش این نوع توکن ها وجود دارد، اما در این راهنما بر روی مهم ترین حوزه های توزیع برای مجموعه داران و هنرمندان NFT، یعنی بازار OpenSea تمرکز خواهیم کرد. برای ساخت و توسعه NFT به طور کلی به چهار عنصر اصلی یعنی:1) ایده، 2) انگیزه 3) خلاقیت 4) پشتکار نیاز داریم، که شما با داشتن این 4 مورد میتوانید به بهترین شکل ممکن در این بازار NFT بسازید و از آن کسب درآمد کنید.

مزایای ساخت و فروش NFT

اگر تا به حال به عنوان یک نقاش یا تصویرگر فعالیت کرده اید، می دانید که فروش آثار هنری چالش هایی دارد. این می تواند شامل امکان آثار هنری دزدیده شده، کپی شده و آسیب دیده باشد. در حالی که NFT چنین ریسکی ندارد. ایمنی اولین چیزی است که توجه هنرمندان را به خود جلب می کند. به عنوان یک هنرمند می توانید آثار هنری خود را در کمترین زمان بفروشید و منحصر به فرد بودن آن را نشان دهید.

انتقال NFT بر اساس بلاک چین اعتماد خوبی بین خریدار و فروشنده ایجاد کرده است. علاوه بر این، NFT نیز به دلیل ماهیت غیر فیزیکی آن وجود ندارد، که باعث می شود اثر هنری برای همیشه ماندگار شود. یکی دیگر از مواردی که آثار فیزیکی را تهدید می کند، کپی برداری و عدم شفافیت در مورد صاحب اصلی اثر است. اما تمام معاملات خرید و فروش و NFT قابل مشاهده است و همه می توانند صاحب یک NFT خاص را بشناسند.

مزیت دیگری که باعث جذابیت بیشتر فروش و ایجاد NFT برای هنرمندان می شود، بحث مالی است. با توجه به اینکه بازار NFT از رشد و هیجان زیادی برخوردار است، قطعات منتشر شده در این دنیا با قیمت های بالایی معامله می شوند. علاوه بر این، هر بار که یک NFT فروخته می شود، صاحبان توکن درصدی از مبلغ تراکنش را دریافت می کنند.

مزایای ساخت و فروش NFT | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

آموزش ساخت NFT به زبان ساده

مهمترین ویژگی NFT که آن را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می کند منحصر به فرد بودن آن است. بنابراین طبیعی است که استانداردهای ایجاد این توکن با سایر ارزها کمی متفاوت باشد. به این ترتیب توکن NFT با استاندارد ERC-721 و توکن های قابل تعویض مانند بیت کوین و … با استاندارد ERC-20 ایجاد می شود. با این حال، دو روش کلی برای ایجاد NFT از ابتدا وجود دارد که در ادامه آموزش ساخت NFT به آنها اشاره خواهیم کرد.

آموزش ساخت NFT | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

ساخت NFT با استفاده از قراردادهای هوشمند

در سال های اولیه که پدیده NFT وارد این عرصه شد، از این روش برای انجام آن استفاده کردند. با این حال، همچنان استفاده از این روش برای توسعه دهندگان بسیار جذاب است. اما به طور کلی، اگر فردی استعداد و مهارت برنامه ریزی یک قرارداد خوب در شبکه ارز دیجیتال را داشته باشد، می تواند آن را بر اساس استانداردهای توسعه NFT بسازد.

خواندن این مقاله
توکن NFT چیست؟ بررسی کاربرد توکن های غیرقابل تعویض

ساخت NFT با استفاده از پلتفورم های ساخت آن

این پلتفرم ها که در قسمت های قبل به نمونه های مختلفی از آنها اشاره کردیم دارای قابلیت NFT هستند و این کار را برای کاربران بسیار آسان کرده اند. در واقع می توان گفت که این پلتفرم ها همان قراردادهای هوشمند در شبکه های بلاک چین هستند. بنابراین، هرکسی می تواند شروع به تولید NFT کند و نیازی به دانش برنامه نویسی نیست و تنها یک بار با ثبت نام، وارد کردن متغیرهای لازم و آپلود یک فایل، یک NFT جدید ایجاد می شود.

مراحل ساخت NFT

  1. انتخاب فرمت فایل NFT
  2. ساخت و توسعه NFT
  3. انتخاب یک مارکت فروش
  4. ساخت کیف پول رمزارزی
  5. بررسی قوانین پلتفورم فروش
  6. انتخاب فرمت فایل NFT

اول از همه، تولیدکنندگان باید فرمت NFT خود را انتخاب کنند. NFT شما می تواند یک نقاشی، عکس، متن، فایل صوتی یا تصویری باشد. محصولات خلاقانه دیگری مانند کلکسیون ارزهای دیجیتال، آیتم‌های مجازی در بازی‌های ویدیویی مانند آواتارها، سلاح‌ها و سکه‌ها و همچنین سرزمین‌های مجازی در جهان‌های متاورز مانند Decentraland و Sandbox وجود دارند که می‌توانند به عنوان توکن‌های معتبر نمایش داده شوند.

به عنوان یک خالق، شما در انتخاب قالب و قالب آزاد هستید و این بستگی به موضوع نقاشی و ایده های شما دارد. به یاد داشته باشید که وقتی نوع و قالب محتوای خود را انتخاب کردید، باید توکن خود را به فایلی تبدیل کنید که برای فروش در هر بازاری مناسب است. بیشتر موارد به صورت PNG یا GIF ذخیره می شوند. متن نیز به صورت پی دی اف می باشد. موسیقی با فرمت MP3 و فایل های ویدئویی با فرمت MP4 ذخیره می شود.

ساخت و توسعه NFT

ارزش یک توکن غیر قابل تعویض با ویژگی های منحصر به فرد آن تعریف می شود. البته، موقعیت هایی وجود دارد که سازندگان می خواهند از آثار خود کپی کنند. به عنوان مثال، اگر شما کلکسیونی می فروشید، می توانید نسخه های مختلفی را ارائه دهید. برخی از آنها نسبت به دیگران خاص تر هستند. در این مورد، همچنین باید تعداد کپی‌های یکسان NFT در بلاک چین را مشخص کنیم، زیرا این عدد ثابت است و پس از ایجاد NFT قابل تغییر نیست.

همانطور که اشاره کردیم به فرآیند ساخت NFT می گویند. برخی از فناوری‌های NFT به مبتکر اصلی اجازه می‌دهند تا زمانی که مالک دارایی ارجاع تغییر می‌کند، کمیسیون دریافت کند. به این معنا که هنگام ایجاد یک توکن NFT، سازندگان می‌توانند یک کد وفاداری ایجاد کنند تا فروش بعدی دارایی دیجیتال آنها مقداری درآمد غیرفعال ایجاد کند. با محبوب شدن اثر هنری و افزایش ارزش آن، مردم می توانند از آن بهره ببرند.

انتخاب یک مارکت فروش

پس از آماده شدن NFT، نوبت به انتخاب بازار برای فروش آن می رسد. انتخاب یک پلتفرم مناسب بخش مهمی از فرآیند تولید NFT است و به عوامل مختلفی مانند نوع بلاک چین، استانداردها و فرمت‌های پشتیبانی شده، دسترسی و قیمت لیست کردن بستگی دارد.

اولین استاندارد برای نمایش یک توکن غیرقابل جعل در بلاک چین اتریوم ERC-721 نام دارد. استاندارد دارای ویژگی نیمه تعویضی است. برخلاف ERC721، که در آن یک شناسه منحصر به فرد یک دارایی واحد را نشان می دهد، شناسه استاندارد یک توکن ERC- 1155 کل کلاس دارایی قابل مبادله و شماره قابل انتقال آن را به دیگران نشان می دهد. NFT های مبتنی بر استاندارد ERC-998 حاوی الگوهایی هستند که بسته به توکن مورد نظر می توانند دارایی های قابل تعویض و غیرقابل تعویض باشند.

اتریوم انحصار NFT ها را ندارد. با این حال، بسیاری از وب سایت های تجاری به این شبکه ها متکی هستند. سایر بازارهای NFT غیر اتریوم، اکوسیستم هایی مانند Cosmos،Polkadot یا Binance Smart China (BSC) هستند. هر بازاری در مقایسه با بازارها، قوانین و مقررات متفاوت و خوب و بد است. به عنوان مثال، NFT ها برای توسعه در برخی از پلتفرم ها ارزان تر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از ویژگی های خاصی پشتیبانی نکنند.

استفاده از برخی از آنها آسان است، برخی دیگر دشوار هستند. در حال حاضر، سیاست های بازار زیادی در فضای حریم خصوصی وجود دارد. ما دو نوع کلی از توکن های همتا به همتا داریم: تعدیل شده و غیرقابل تغییر. در شبکه های غیرمتمرکز، برای آپلود NFT خود، فقط باید ثبت نام کرده و هزینه تراکنش را بپردازید تا آن را به بلاک چین متصل کنید.

بهترین پلتفورم های فروش NFT

  •  سایت OpenSea

برای آموزش ساخت NFT و در پاسخ به این سوال که چگونه NFT را به صورت رایگان بسازیم، بهتر است برای نحوه ساخت NFT به مارکت Opensea بروید. این پلتفرم به کاربران این امکان را می دهد که در مقایسه با بازارهای غیر سنتی، به صورت رایگان NFT ایجاد کنند. پس از ورود به وب‌سایت OPENSEA، از شما خواسته می‌شود که کیف پول اتریوم خود را با کلیک روی گزینه Create به پلتفرم متصل کنید.

بعد از انتخاب کیف پول خود، از شما خواسته می شود رمز آن را وارد کنید و پس از آن کیف پول شما به صورت خودکار به این بازار متصل می شود. پس از اتصال کیف پول به قسمت Create گزینه My Collections را انتخاب کرده و روی گزینه create که به رنگ آبی در صفحه باز شده ظاهر می شود کلیک کنید.

در این مرحله می توانید آثار هنری خود را آپلود کنید و برای هر کدام یک نام انتخاب کنید و توضیحات لازم را به آن اضافه کنید. در واقع با انجام این مراحل یک دایرکتوری ایجاد می کنید تا NFT ها بعد از ایجاد آن ها وارد شوند.

اکنون می توانید اولین نماد منحصر به فرد خود را با کلیک بر روی گزینه Add New Item ایجاد کنید. در این مرحله پنجره جدیدی باز می شود که می توانید مدل های سه بعدی توکن NFT، تصویر، GIF و صدا مورد نظر خود را آپلود کنید. پس از اتمام، روی گزینه ایجاد در پایین صفحه کلیک کنید تا ایجاد NFT را تأیید کنید. سپس آثار هنری برچسب‌گذاری شده شما در مجموعه انتخابی شما در OPENSEA ظاهر می‌شود.

 سایت OpenSea | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

  •  سایت Rarible

پلتفرم دیگری که به کاربران اجازه می دهد NFT ها را به صورت رایگان تولید کنند، پلتفرم Rarible است. این بازار همچنین به سازندگان و هنرمندان محتوای دیجیتال اجازه می دهد تا دارایی های دیجیتال خود را در قالب NFT ایجاد و بفروشند. در پلتفرم Rarible، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال برای بلاک چین مورد نظر خود انتخاب کنید.دبهترین کیف پول برای این پلتفرم کیف پول Metamask است. با این حال، برای این کار می توانید از کیف پول های دیگر نیز کمک بگیرید. پس از اتصال کیف پول خود، شرایط و ضوابط سایت را بپذیرید.

برای ایجاد NFT در Rarible روی گزینه CREATE در بالای صفحه کلیک کنید و پس از انتخاب بلاک چین مورد نظر از شما سوال می شود که آیا می خواهید یک توکن ایجاد کنید یا می خواهید NFT های بیشتری ایجاد کنید؟ پس از انتخاب گزینه مورد نظر، به صفحه نصب هدایت می شوید. توجه داشته باشید که فایل های پذیرفته شده برای ایجاد NFT در این پلتفرم WEBP، GIF، MP4 و PNG هستند. ناگفته نماند که تصاویری که با نقض قوانین کپی رایت قابل تعمیر نباشند، بلافاصله از راریبل حذف خواهند شد.

خواندن این مقاله
عرضه اولیه NFT یا INO چیست؟ ( معرفی بازارهای NFT) + معایب و مزایا

پس از آپلود تگ مورد نظر، مرحله بعدی اضافه کردن جزئیاتی مانند نام، نوع برچسب و توضیحات خواهد بود. در این مرحله می توانید از حق امتیاز NFT نیز مطلع شوید. کالا پول واقعی است که هر بار که شخصی کار شما را می فروشد دریافت می کنید. پس از انجام این مراحل، می توانید برای ایجاد NFT خود به GAS پرداخت کنید یا توکن های بدون نقد خود را به صورت رایگان تنظیم کنید. پلتفرم Raribleبه سازندگان این امکان را می دهد که برای ایجاد NFT یا ایجاد آنها به صورت رایگان هزینه پرداخت کنند.

 سایت Rarible | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

ایجاد کیف پول برای نگهداری از NFT

برای ایجاد NFT و البته فروش آنها در گام اول، باید یک کیف پول ایجاد کنید. کیف پول MetaMask یکی از کیف پول هایی است که به طور گسترده توسط برنامه های مبتنی بر اتریوم مانند OpenSea و Foundation پشتیبانی می شود و به عنوان یک افزونه کروم یا فایرفاکس یا یک برنامه iOS/Android در دسترس است. کوین بیس کیف پول مخصوص به خود را نیز دارد که می توانید از آن به عنوان افزونه یا اپلیکیشن استفاده کنید و توسط اکثر پلتفرم ها پشتیبانی می شود. یکی از مزایای کیف پول کوین بیس این است که از اکثر بلاک چین ها مانند بلاک چین بیت کوین پشتیبانی می کند.

ایجاد کیف پول برای نگهداری از NFT | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

بررسی قوانین پلتفورم فروش

هر بازار NFT قوانین خاصی دارد که همه سازندگان برای صدور توکن باید از آن پیروی کنند. اول اینکه برای تبدیل یک فایل به NFT، بازارها عموماً از کاربر می خواهند که فایل خود را آپلود کند و عنوان آن و توضیحات کوتاهی را وارد کند. در این مرحله، کاربران باید مدتی را صرف تکمیل جزئیات برند منحصر به فرد خود کنند تا توجه مجموعه داران را به خود جلب کرده و شانس فروش آثار خود را افزایش دهند. پس از آپلود فایل دیجیتال، اکنون می توانید انتخاب کنید که آن را به صورت یک نماد یا مجموعه بسازید.

راه های فروش NFT

دو راه برای فروش توکن‌های غیرقابل تعویض وجود دارد: قیمت ثابت یا مزایده. قیمت ثابت وضعیتی است که در آن کاربر قیمتی را که می خواهد NFT را با آن بفروشد مشخص می کند.

در روش دوم دو نوع حراج برای فروش NFT در بازارها وجود دارد. نوع اول مزایده انگلیسی است که یک روش حراج قیمت فزاینده است که در آن بالاترین پیشنهاد برنده می شود. همچنین نوعی مزایده انگلیسی به نام حراج زمانی وجود دارد که در آن هر کسی می تواند در یک بازه زمانی مشخص پیشنهاد دهد و پس از اتمام دوره زمانی، بالاترین پیشنهاد برنده مسابقه خرید NFT می شود. نوع دوم حراج، حراج هلندی است که به حراج تخفیف نیز معروف است و تا زمانی که خریدار پیدا شود، قیمت کاهش می یابد.

سپس، بسته به بازار انتخابی، باید یک قیمت شروع برای توکن خود مشخص کنید. در برخی بازارها باید درصد وفاداری را نیز تعیین کنید. درصد وفاداری مبلغی است که کاربران از فروش آتی NFT های خود توسط سایر کلکسیونرها دریافت می کنند. تعیین این درصد مستلزم تعادل است، زیرا تعیین درصد بالاتر در هر فروش، درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند، اما از طرف دیگر، عاملی بازدارنده برای فروش آتی سایر خریداران است زیرا باعث کاهش سود آنها می شود.

راه های فروش NFT | صرافی ارز دیجیتال کوین لند

هزینه ساخت و فروش NFT

هزینه کل ایجاد یک NFT ممکن است بسته به بلاکچین انتخابی متفاوت باشد. اما ابتدا اجازه دهید در مورد رایج ترین هزینه های مرتبط با NFT صحبت کنیم. اولین مورد هزینه گاز است. برای تعیین آنها می توان گفت که برای انجام هر کاری که روی بلاک چین انجام می شود، حداقل به یک تراکنش اولیه نیاز داریم که شامل کارمزد گاز باشد. با عرضه و تقاضا تعیین می شود. به عبارت دیگر، می توان گفت که با افزایش تقاضا، هزینه های مبادله می تواند افزایش یابد. همچنین باید توجه داشت که نوسان بازار نوار دیجیتال و نوسان قیمت ارزهای دیجیتال نیز بر هزینه‌های مربوط به ایجاد NFT تأثیر می‌گذارد. به طور کلی هزینه صدور NFT می تواند از یک تا پانصد دلار متغیر باشد.

دومی توسط بازاری که برای ایجاد و فروش NFT استفاده می کنید تعیین می شود و به عنوان هزینه حساب شناخته می شود. همانطور که احتمالا می دانید، استخراج NFT ها به صورت رایگان با استفاده از برخی پلتفرم ها امکان پذیر است. با این حال، اگر می‌خواهید NFT خود را برای فروش فهرست کنید، باید هزینه‌ای به نام Listing Fee بپردازید که سومین عنصر از کل هزینه ایجاد یک NFT است.

عوامل موثر در هزینه ساخت NFT

ابتدا به عوامل کلی موثر بر هزینه انجام NFT اشاره می کنیم:

  •  کیفیت پروژه
  • اندازه داده‌ها
  • سرعت تراکنش
  • نوع پروژه
  • کارمزد گس
  • زمان و تاریخ مینت

حال علاوه بر این ذکرها، بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که ضرب NFT در بسیاری از بازارهای مرتبط مانند راریبل (Rarible) و مینتبل (Mintable) امکان پذیر است. بنابراین، پس از ساخت NFT، این به شما بستگی دارد که بازار مناسب را پیدا کنید. همچنین توجه به زمان و تاریخ قطع NFT بر هزینه ساخت تاثیر می گذارد. به این ترتیب، به دلیل فعالیت زنجیره بالا، معمولاً NFT در طول هفته گران‌تر از آخر هفته است. اما در تمام این موارد، باید بازار NFT را هر روز و در زمانی که برای برنده شدن آن برنامه ریزی می کنید، به دقت رصد کنید.

موانع راه ساخت و لانچ NFT

در واقع موضوع هزینه های تراکنش یکی از بزرگترین موانع بر سر راه ساخت NFT است. در حالی که هر دو پلتفرم ما در این مقاله به شما اجازه می دهند NFT ها را به صورت رایگان ایجاد کنید، فروش آنها موضوع متفاوتی است.
بیشتر NFT ها بر روی بلاک چین اتریوم معامله می شوند و هر کاری که در بلاک چین اتریوم انجام می شود به استخراج کنندگان پول پرداخت می کند. این هزینه ها “gas” نامیده می شود و مقدار گاز مورد نیاز برای تجارت می تواند بسیار متفاوت باشد. تقریباً هر کاری که در بلاک چین انجام می دهید، از مینت NFT گرفته تا پیشنهاد خرید آن به کسی، هزینه gas دارد.

نکته اصلی این است که حتی اگر برای تراکنش خود بنزین بپردازید، باز هم یک شبکه بدون تضمین است. بعد از هزینه های ذکر شده در قراردادها صحبت از حفاظت از محیط زیست است. همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از NFT ها در شبکه اتریوم اجرا می شوند و الگوریتم شبکه اتریوم از روش اثبات کار برای استخراج استفاده می کند. سیستمی که انرژی را هدر می دهد قطعا به محیط زیست آسیب می رساند.

سخن نهایی

علاوه بر ساده بودن، ایجاد NFT پیچیدگی های خاص خود را نیز دارد. برای درک صحیح و کامل آن لازم است ابتدا اصطلاحات مربوط به آن را بشناسیم و اطلاعات آن را در مورد مشکلات موثر بر آن کامل کنیم. این همان کاری است که ما در این مقاله سعی می کنیم برای شما انجام دهیم. بنابراین، توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در ایجاد NFT ها، اگر بدون فکر و تحقیق انجام شود، نه تنها سودی نخواهد داشت، بلکه ممکن است مشکل ساز و حتی باعث آسیب به شخص انجام دهنده شود.

امتیاز دهی به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا