اخبار

آزاد شدن ۱۵۰ میلیون واحد توکن DYDX؛ آیا قیمت ریزش پیدا می‌کند؟

در تاریخ 2 فوریه (13 بهمن) تعداد 150 میلیون توکن DYDX به ارزش فعلی 250 میلیون دلار آزاد خواهد شد. این عدد تقریبا معادل ارزش کل فعلی بازار این پروژه هست و نگرانی زیادی را بابت افت قیمت میان دارندگان این توکن ایجاد کرده است.

به گزارش کوین لند و به نقل از کوین‌دسک، پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز dydx از سال 2021 مشغول به فعالیت بوده است و با استقبال کاربران مواجه شده است. مطابق با برنامه توکنومیکس این پروژه قرار است یک مرحله از دوره کلیف (Cliff) توکن DYDX در تاریخ 2 فوریه (13 بهمن) به انتها برسد و 15٪ از کل توکن‌های این پروژه معادل با 150 میلیون واحد در اختیار سرمایه‌گذار‌ان اولیه پروژه قرار گیرد که با قیمت فعلی DYDX چیزی نزدیک به 250 میلیون ارزش دلاری خواهد داشت.

لازم به ذکر است که تعداد کل توکن‌های DYDX برابر با 1 میلیارد واحد است که در حال حاضر حدود 156 میلیون واحد آن در گردش است. این بدان معنی است که در تاریخ 13 بهمن تقریبا نزدیک به مارکت کپ فعلی پروژه، توکن در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت و احتمال فروش همه یا بخشی از این میزان توسط آن‌ها ممکن است باعث ایجاد فشار فروش و افت قیمت DYDX شود. قرار است تا سال 2026 کل 1 میلیارد واحد توکن این پروژه آزاد شده و در گردش قرار گیرد.

چارلز استوری (Charles Storry) مدیر توسعه شرکت Phuture معتقد است که با توجه به این اتفاق، عده زیادی از معامله‌گران برای گرفتن پوزیشن شورت اقدام خواهند کرد. اما همزمان استوری معتقد است که هولدرهای فعلی DYDX حتی در این زمان نیز ترجیح داده‌اند که دست به فروش دارایی خود نزنند که این قضیه با حمایت انجام شده از طرف خریداران در حوالی قیمت 1 دلار در اواخر ماه دسامبر (دی) قابل مشاهده است. قیمت DYDX از آن زمان و در کمتر از 1 ماه حدود 70٪ رشد کرده است.

خواندن این مقاله
نتیجه دعوی ریپل باعث رالی ۵۰ درصدی بازار آلتکوین ها شد!

شکل زیر نمودار قیمتی روزانه DYDX را نشان می‌دهد که قیمت 3 بار از ناحیه 1 دلار حمایت شده است و در صورت عبور از قیمت 2.77 دلار می‌توان گفت الگوی صعودی سر و شانه معکوس تکمیل شده است و باید منتظر جهش شدید قیمت باشیم. در حال حاضر 1.66 دلار سطح مهمی است که قیمت باید بالای آن تثبیت شود اما در صورت از دست رفتن آن حمایت بعدی 1.41 دلار خواهد بود.

آزاد شدن ۱۵۰ میلیون واحد توکن DYDX؛ آیا قیمت ریزش پیدا می‌کند؟| صرافی ارز دیجیتال کوین لند

تیم dydx چه برنامه‌ای برای جلوگیری از کاهش قیمت دارد؟

در دنیای رمزارزها معمولا اتفاقاتی نظیر آزاد شدن توکن‌ها با توجه به مشخص بودن تاریخ آن، از سمت تیم پروژه از قبل برنامه‌ریزی می‌شود تا با ایجاد اخبار فاندامنتال و توسعه‌ای مثبت مانع از ایجاد افت شدید قیمت شوند. در حال حاضر 3 برنامه توسعه‌ای قطعی برای dydx در سال 2023 برنامه‌ریزی شده است اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است. البته ممکن است این قضیه عمدی باشد تا در آستانه 13 بهمن با رونمایی از آن‌ها شوک مثبتی به بازار دهند. این 3 برنامه عبارت‌اند از:

عرضه نسخه چهارم پلتفرم معاملاتی dydx روی هاب کازموس . به گفته تیم پروژه در این نسخه شاهد رایگان شدن کارمزد (fee) معاملاتی برای کاربران خواهیم بود.
عرضه نسخه اندروید اپلیکیشن dydx
اضافه شدن بخش معاملات آپشن به این پلتفرم

آیا آزاد شدن توکن‌های DYDX منجر به سقوط قیمت آن خواهد شد؟

با توجه به حجم بالای توکن‌های آزاد شده، روی کاغذ باید شاهد کاهش قیمت DYDX باشیم. اما 2 مسئله وجود دارد که ممکن است تاثیر این اتفاق روی قیمت را کمتر کند: 1- برنامه‌های توسعه‌ای تیم پروژه 2- حمایت هولدرهای فعلی این توکن از قیمت که در نمودار آن قابل مشاهده است.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا