اخبار

پالیگان قراردادهای توکن جدید POL را راه‌اندازی کرد

هولدرهای متیک باید به چه نکاتی توجه کنند؟

پالیگان لبز (Polygon Labs) قراردادهایی را برای ارز دیجیتال آینده خود یعنی POL در بلاکچین اتریوم مستقر کرده است. اگر هولدر توکن متیک هستید به این نکات دقت کنید. به گزارش کوین لند و به نقل از theblock، پالیگان لبز قراردادهایی را برای نسل بعدی ارز دیجیتال این پروژه یعنی POL، در شبکه اصلی اتریوم مستقر کرده است.

این تحول پس از ارائه یک سری از پروپوزال‌های بهبود پالیگان در ماه سپتامبر صورت گرفته که مشخصات توکن POL را شرح می‌دهند. این ارز دیجیتال نسخه‌ای تکامل‌یافته از MATIC محسوب می‌شود و هدف آن هماهنگی با معماری بروزرسانی Polygon 2.0 در آینده است.

چند پروپوزال کلیدی برای این امر روی میز بود: PIP-17، که ارتقای ارز دیجیتال POL را آغاز می‌کند و PIP-19 که پذیرش POL را به‌ عنوان توکن گس و توکن استیکینگ پالیگان افزایش می‌دهد. در نتیجه، POL به‌عنوان ارز دیجیتال اصلی اکوسیستم Polygon 2.0 عمل می‌کند و با پشتیبانی از اکوسیستم بلاک چین‌های لایه دوم مبتنی بر دانش صفر، ویژگی‌هایی مانند استیکینگ، مالکیت در جامعه و حاکمیت را در خود جای می‌دهد.

پالیگان لبز در بیانیه‌ای گفت:

POL یک توکن فوق‌مولد نسل بعدی محسوب می‌شود که انرژی مورد نیاز برای اکوسیستم گسترده‌ای از بلاک چین‌های لایه دوم مبتنی بر دانش صفر را از طریق یک پروتکل بومی استیکینگ مجدد تأمین می‌کند. همچنین به هولدرهای POL اجازه می‌دهد که چندین بلاک چین را تأیید کنند و نقش‌های متعددی را در هر یک از آنها انجام دهند.

مراحل نهایی: آماده‌سازی برای ارتقاء Polygon 2.0

اگرچه توکن POL در شبکه اصلی مستقر شده، اما بلافاصله جایگزین MATIC نخواهد شد. چنین جایگزینی به تأیید حاکمیت نیاز دارد و با عرضه بروزرسانی Polygon 2.0 همگام خواهد شد.

خواندن این مقاله
ایلان ماسک در سال جاری گزینه پرداخت X را راه اندازی می کند

طبق گفته پالیگان لبز، نسخه نهایی شامل چندین مرحله است: راه‌اندازی یک لایه جدید برای تأمین انرژی بلاک چین‌های لایه دوم پالیگان، انتقال الگوریتم اجماع اثبات سهام پالیگان به رول آپ دانش صفر (zkRollup) و اجرای یک پروتکل تعامل‌پذیری و نقدینگی مشترک مبتنی بر ZK برای همه لایه‌ دوم‌ها.

پالیگان لبز در بلاگ خود به سوالات مهم زیر اینگونه پاسخ داده است:

آیا به عنوان کاربر شبکه پالیگان PoS، شبکه پالیگان zkEVM و یا هوادر متیک (MATIC) کار خاصی باید انجام دهم؟
خیر؛ این به‌روز رسانی در حال حاضر روی هیچ کدام یک از این شبکه‌ها تغییری ایجاد نمی‌کند.
آیا به عنوان یک استیکر یا اپراتور نود، امروز باید کار خاصی انجام دهم؟
خیر؛ می توانید فیدبک خود را برای پروپوزال‌های ارائه شده برای ما ارسال کنید.
آیا به عنوان یک توسعه‌دهنده برنامه باید کار خاصی انجام دهم؟
خیر؛ می توانید فیدبک خود را برای پروپوزال‌های ارائه شده برای ما ارسال کنید.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا