ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتر چیست؟ بررسی رمز ارز Tether + نمودار تکنیکال USDT

ارز دیجیتال تتر چیست؟ یکی از محبوب‌ترین ارز موجود در کریپتوکارنسی، ارز دیجیتال تتر است. همانطور که در ادامه می‌خوانید، تتر یک ارز با قیمتی ثابت و دارای پشتوانه دلاری است و همانطور که اشاره کردیم؛ برای سرمایه گذاری کاربرای ایرانی در ارز فیات دلار هم استفاده می‌شود. اما باید بدانید که تتر چگونه کار می کند؟

ما سعی کردیم در این مقاله؛ به بهترین نحو ممکن به این سوال پاسخ دهیم تا شما از خواندن هر منبع دیگری بی نیاز باشید.

استیبل کوین ها نقش مهمی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. استیبل کوین به ارز دیجیتالی اطلاق می شود که دارای پشتیبانی است و تحت تاثیر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال قرار نمی گیرد. مهمترین بازار استیبل کوین، ارز دیجیتال تتر است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که تتر چیست و چرا اهمیت دارد. اگر شما هم می خواهید USDT بخرید و روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، با ما همراه باشید.

همچنین با خواندن این مقاله، اطلاعات کاملی درباره ارز دیجیتال تتر به دست آورید. همچنین میتوانید در صرافی ارز دیجیتال کوین لند ثبت نام کنید و معاملات انجام دهید و از دریافت سود معاملات لذت ببرید!

ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر(Tether) یک نوع Cryptocurrency با نام اختصاری USDT است که تفاوت‌های بسیاری با رمز‌ارز‌هایی مانند بیت کوین و … دارد. تتر به عنوان یک استیبل کوین یا کوین پایدار شناخته می‌شود با این تفاوت که نوسانات قیمتی بسیار شدیدی دارد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین به منظور پشتوانه ای برای یک کالا یا دارایی در نظر گرفته می‌شود و قیمت آنها به ارز پشتوانه آن بستگی دارد. به زبان ساده تر؛ هر تغییری در استیبل کوین‌ها روی رمز‌ارز مورد نظر تاثیر به خصوصی می‌گذارد. پشتوانه ارز دیجیتال تتر، دلار است که به همین دلیل استیبیل کوین نامیده شده است. ارزش Tether برابر با 1 دلار آمریکا است.

لازم به ذکر است که رمز ارز USDT تنها استیبل کوین دنیای کریپتو‌کارنسی نیست و ارز های دیگری هم وجود دارند که قدرمتمند ترین آنها Tether یا ارز دیجیتال تتر است.

دو کاربرد اصلی ارز دیجیتال تتر برای کاربران عبارتند از:

  • انتقال سریع و آسان از کیف پول به صرافی ها به صورت دلاری
  • دور نگه داشتن سرمایه کاربران از نوسانات شدید بازار

تتر در جولای سال ۲۰۱۴ با نام Realcoin شروع به فعالیت کرد. در ابتدا یک توکن ارز دیجیتال لایه دوم در بستر بلاکچین بیت کون بود که در همان روزها به USTtether تغییر نام پیدا کرد و کمی بعدتر به USDT تبدیل شد. سپس، برای این این توکن یک اپدیتی در نظر گرفته شد تا بتواند در بستر بلاکچین اتریوم، الگورند، ترون، ایاس و omg کار کند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره تتر به دست آورید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای درک بهتر این موضوع، تیم ما در قسمت زیر جدولی از اطلاعات کامل درباره چگونگی کارکرد این ارز دیجیتال در نظر گرفته است. تمامی اطلاعات به صورت از مراجع رسمی این ارز دیجیتال جمع آوری شده است.

نام اختصاری ارزUSDT
نوع ارزTOKEN
عرضه کل83,164,697,049
مقدار گردش80,028,316,059
منبع رسمیTether.To
بلاکچینWww.Omniexplorer.Info
Etherscan.Io
Algoexplorer.Io
Tronscan.Org
Bscscan.Com
وایت پیپرTether.To
ادرس قرارداد هوشمند0xdac17f958d2ee523a2206206994597c13d831ec7
جدول اطلاعات کلی از ارز دیجیتال تتر

استیبل کوین Tether چگونه کار میکند و ویژگی های منحصر به فرد آن چیست؟

ویژگی های ارز دیجیتال تتر به عنوان یک استیبل کوین قابل اعتماد و شناخته شده، کاربردهای مختلفی برای آن ایجاد کرده است. به همین دلیل تتر یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال است. بدیهی است که هدف از خرید ارز دیجیتال تتر با هدفی که در هنگام خرید بیت کوین به دنبال آن هستیم متفاوت است و این به دلیل جنبه های زیر است:

جایگزینی برای دلار و طلا

تتر (USDT) نمونه ای از دلار دیجیتال و ارز دیجیتال در شبکه بلاک چین است که می تواند به راحتی در اکثر نقاط جهان برای مبادله جایگزین به دلار فیات تبدیل شود. دیجیتالی شدن دلار مشکل زمان بر بودن نقل و انتقالات دلاری را به راحتی حل می کند. سرعت انتقال USDT بسیار سریعتر از نقل و انتقالات دلاری است و به همین دلیل آنها را مقرون به صرفه تر می کند، علاوه بر این که هیچ محدودیتی برای خرید و فروش دلار وجود ندارد. ارز دیجیتال تتر همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای دلار برای پرداخت استفاده شود. در دسترس بودن Tether این امکان را فراهم کرده است که به جای پول در بسیاری از پلتفرم های صرافی استفاده شود.

خواندن این مقاله
لیکوییدیتی (liquidity) یا نقدینگی در بازارهای مالی چیست؟

حفط ارزش سرمایه به طور ثابت

یکی دیگر از کاربردهای تتر به عنوان یک استیبل کوین، محافظت از سرمایه در برابر نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال است. هنگامی که قیمت یک دارایی بالا می رود، می توان آن را به Tether خریداری کرد و زمانی که قیمت همان دارایی کاهش یافت، می توان تتر بیشتری را خریداری کرد. مثلا وقتی قیمت بیت کوین 43 هزار دلار است، می توانید بیت کوین را سریع به تتر تبدیل کنید که می شود 43 هزار دلار. هنگامی که قیمت بیت کوین به مثلاً 35000 دلار کاهش یافت، می توانید با تبدیل Tether خود به بیت کوین، 43000 دلار بیت کوین را با 35000 دلار خریداری کنید. بنابراین، وقتی از دارایی های ثابت برای این کار استفاده می شود، میزان سرمایه بیت کوین افزایش می یابد.

افزایش سرعت آربیتراژ

استفاده از ارز دیجیتال تتر سرعت آربیتراژ را افزایش می دهد. آربیتراژ زمانی اتفاق می افتد که قیمت یک دارایی یا ارز دیجیتال در دو صرافی مختلف متفاوت باشد. در این صورت می توانید با خرید در بورس با قیمت کمتر و فروش در بورس با قیمت بالاتر، سود کسب کنید. دلیل این تفاوت تفاوت عرضه و تقاضا در مبادلات مختلف است. به عنوان مثال، بیت کوین بسته به میزان عرضه و تقاضا در آن صرافی ها، قیمت متفاوتی در هر صرافی دارد. شخصی که می خواهد آربیتراژ انجام دهد باید حداقل در دو صرافی مختلف مقدار مشخصی بیت کوین و ارز فیات داشته باشد.

زمانی که قیمت بیت کوین در یک صرافی بالاتر باشد، شخص بیت کوین های خود را در آن صرافی می فروشد و در عین حال بیت کوین را با قیمت پایین تری در صرافی دیگر خریداری می کند. در همین حال، ارز دیجیتال تتر جایگزین پول می شود و سرعت این آربیتراژ را افزایش می دهد، زیرا انتقال دلار یا سایر ارزهای فیات به صرافی ها زمان می برد و ممکن است فرصت آربیتراژ از بین برود. بنابراین، افراد می توانند از فرصت های آربیتراژ مختلفی که بسیار کوتاه و به ندرت اتفاق می افتد، استفاده کنند.

ارز دیجیتال تتر چگونه تولید می‌شود؟

ابتدا باید بدانیم که تولید تتر به سختی تولید بیت کوین نیست و برخلاف بیت کوین عرضه آن محدود نیست. هیچ فرآیندی به نام استخراج یا استخراج برای تولید این ارز وجود ندارد و این ارز دیجیتال توسط یک سازمان مرکزی تولید می شود.

گفته می شود به ازای هر USDT که وارد بازار می شود، بانک یک دلار ضمانت بر روی آن ارز دیجیتال دارد. البته در این مورد شبهاتی وجود دارد و برخی دلیل آن را عدم حمایت می دانند; این افراد بر این باورند که با تمام تترهایی که تا به حال تولید شده اند، هیچ دلاری در ذخایر بانکی نگهداری نمی شود.

همانطور که کمی پیشتر اشاره کردیم، عرضه آن نامحدود است و میزان عرضه با توجه به میزان تقاضا متفاوت است. هر چه تقاضا برای یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، بیشتر توسط مقام کنترل کننده تولید و عرضه می شود.

یک سوال: تا اینجا مشخص است که USDT همان دلار است، پس چه تفاوتی با آن دارد؟

درست است که ارزش یک برابر با یک دلار است، اما معامله این ارز بر اساس بلاک چین و غیرمتمرکز انجام می شود. تنها نکته اصلی در مورد Tether تولید و توزیع توکن های آن است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر

  • پشتیبانی جهانی ارز دیجیتال تتر در ابتدا از دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR) و به زودی ین ژاپن (JPY) پشتیبانی می کند. طبق گفته شرکت مادر، ارز دیجیتال تتر کوین یک ارز با ثبات است که در آن هر واحد تتر به هر واحد یک ارز فیات مانند دلار آمریکا گره خورده است.
  • علاوه بر این، طبق وب سایت، 100٪ پشتوانه است، یعنی 1 واحد ارز دیجیتال USDT توسط 1 دلار ذخیره پشتیبانی می شود که در مقابل آن صادر می شود.
  • این پیوند به دلار به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا به سرعت از صندوق‌های ارزهای دیجیتال خود خارج و وارد شوند، که سریع‌تر از معامله ارزهای فیات است و در بیشتر موارد ارزان‌تر از معامله با سایر ارزهای دیجیتال است.
  • به عنوان مثال، اگر بیت کوین سقوط کند، یک معامله گر می تواند به سرعت دارایی های بیت کوین USDT خود را بفروشد، که ارزش آن را حفظ می کند، فقط برای اینکه بیت کوین دوباره با قیمت های پایین تر وارد شود.
  • اتریوم می‌گوید: «اگر معامله‌گری بیت‌کوین‌های خود را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کند، ممکن است.
  • همچنین به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا وجوه خود را از طریق صرافی‌های ارزهای دیجیتال بدون برداشت ارز فیات و سپرده‌گذاری مجدد در صرافی‌های دیگر سپرده‌گذاری کنند، که این امر بسیار طولانی‌تر خواهد بود.
  • این شرکت همچنین ادعا می‌کند که تجارت آن شفاف است و ممیزی‌های حرفه‌ای مکرر دارد، اما گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که این شرکت برای تغییرات قیمت از کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده هزینه دریافت می‌کند.
  • گفته می شود که تتر ارز دیجیتال از طریق لایه Omni بر روی بیت کوین ساخته می شود که امنیت و شفافیت را بهبود می بخشد.
  • یکی از مزایای ارز دیجیتال تتر، پایداری آن در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال است. با پشتیبانی آن از USD، ارزش آن معمولا در 1 دلار باقی می ماند. این باعث می شود زمانی که بازار سهام به طور موقت از ارزهای رمزنگاری شده خارج است، آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند.
  • اگر ادعاهای ذخیره آنها درست باشد، شرکت می تواند تمام سودها را به کوین Tether تبدیل کند تا از کاهش قیمت جلوگیری کند. همچنین، توانایی آن در تبدیل ارز دیجیتال به ارز فیات، آن را به یکی از سودآورترین سیستم ها تبدیل می کند.
  • امنیت: تتر بر اساس فناوری انقلابی ساخته شده است و یک ارز دیجیتال امن است که با مقررات امنیتی بین المللی و دولتی مطابقت دارد.
خواندن این مقاله
ارز دیجیتال ترون (Tron) چیست؟ همه چیز درباره شبکه بلاکچینی ترون

همه ملک‌ها همراه با ارز فیات (به عنوان مثال، $1 ₮ = $1) به صورت یک به یک فهرست شده‌اند و 100٪ در دارایی‌های واقعی در حساب ما سرمایه‌گذاری می‌شوند. ما به عنوان یک شرکت کاملاً شفاف، یک رکورد بصری از تمام ارزش های نگهداری شده و انتقال یافته از حساب های پس انداز خود منتشر می کنیم.

تحت شرایط محدود خدمات Tether را می توان به طور ایمن ذخیره کرد و در سراسر شبکه ارسال کرد. پشتوانه هر توکن بر اساس واحد مربوط به ارز فیات است.

بنابراین، تتر به عنوان ابزاری برای “آرام کردن آب” ارائه می شود – به مشاغل و مشتریانی ارائه می شود که می خواهند ارزش معاملات خود را بدون توجه به شرایط بازار حفظ کنند. با استفاده از فناوری بلاک چین، Tether به شما امکان می‌دهد تا توکن‌های دیجیتالی را به دلار، یورو و ین در سراسر جهان، به صورت آنی و ایمن، با کسری از هزینه هر جایگزین ارسال و دریافت کنید.

چگونه ارزش تتر با دلار آمریکا برابر است؟

  1. در مرحله اول کاربر پول فیات یا پول جاری را به حساب بانکی تتر واریز می کند.
  2. در مرحله دوم اکانت Tether کاربر ایجاد و اعتبار مشخص شده به آن داده می شود. سپس تتر وارد گردش مال می شود. مقدار پول فیات واریز شده توسط کاربر باید با مقدار تتر برای کاربر یکسان باشد. (مثلاً باید 500 تتر کامل برای 500 دلار سپرده داده شود)
  3. در این مرحله کاربر معامله خود را با USDT انجام می دهد. شما می توانید USDT را انتقال، معامله و ذخیره کنید.
  4. اگر کاربر بخواهد تتر خود را به دلار تبدیل کند. شما باید USDT خود را به حساب Tether واریز کنید و در ازای آن مقدار مشخصی دلار برداشت کنید.
  5. و در مرحله آخر تترها حذف و سپس ارز فیات به حساب آن شخص واریز شود.

بررسی انواع USDT

  •  :USDT-ER20این نوع تتر بر روی بلاک چین اتریوم و بر اساس پروتکل ERC20 ساخته شده است.
  •  :USDT-Omnاین نسخه از Tether مبتنی بر بلاک چین بیت کوین و بر اساس پروتکل لایه Omni است.
  •  :USDT-Tronاین نوع تتر مبتنی بر بلاک چین ارز Tron و پروتکل TRC20 است.
  • USDT-Eos: این نسخه از Tether مبتنی بر شبکه بلاک چین ارز دیجیتال EoS است.

چه تفاوتی میان USDT و BTC وجود دارد؟

تتر دارای بلاکچین اختصاصی نیست در صورتی که بیت کوین بر بستر بلاکچین شخصی خود کار میکند. در همین راستا، کارمزد تراکنش های توکن تتر از بیت کوین کمتر است. همچنین می توان به قیمت بیت کوین اشاره کرد که دائم درحال تغییر است اما ارزش یا قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه ثابت است. عرضه نامحدود تتر، یکی دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن است که بیت کوین دارای این ویژگی نیست و محدود به 21 میلیون واحد است. آخرین تفاوت این ارز دیجیتال با بیت کوین، ماینینگ است که تتر دارای ماینینگ نیست.

چگونه میتوان ارز دیجیتال تتر خریداری کرد؟

یکی از بهترین صرافی های داخلی در کشور ایران، صرافی ارز دیجیتال انلاین و معتبر کوین لند است که برای خرید تتر میتوانید به صفحه اصلی این صرافی مراجعه کنید. همچنین میتوانید در صرافی کوین لند، بسیاری از توکن و کوین های موجود در بازار را در کمترین زمان، خرید و فروش کنید و معاملات انجام دهید.

بهترین کیف پول های نگهداری ارز دیجیتال Tether

کیف پول های مختلف از ارز دیجیتال USDT پشتیبانی می کنند. 5 بهترین کیف پول ارز دیجیتال عبارتند از:

  • کیف پول تراست ولت – Trust wallet
  • کیف پول اتمیک – atomic wallet
  • مای اتر ولت – Myetherwallet
  • لجر –  Ledger
  • ترزور – trezor

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال که ارز دیجیتال تتر چیست پاسخ دادیم. به گفته تحلیلگران ارزهای دیجیتال، تتر گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است. اما باید در نظر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر عوامل مختلف می تواند نوسانات مختلفی را تجربه کند. به همین دلیل قبل از هر سرمایه گذاری بهتر است در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال تحقیق کنید و اگر دانش کافی در این زمینه ندارید از یک متخصص کمک بخواهید. هرگز فراموش نکنید که هرگونه سرمایه گذاری ناآگاهانه منجر به از دست دادن سرمایه شما می شود.

 

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا