ارز دیجیتال

بایننس کوین (BNB) چیست؟ + بررسی بلاک چین بایننس چین

بایننس کوین چیست؟ امروزه کمتر کسی وجود دارد که از رمزارز ها و دنیای بلاک چین نشنیده باشد. بایننس یکی از مهم ترین مفاهیمی است که شما باید برای فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال و به خصوص بلاک چین، با آن آشنایی داشته باشید. در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، همه چیز در تلاش‌اند تا با بالاترین سرعت فعالیت کنند تا بتوانند نیاز های مارا در جامعه تا حدی رفع کنند. یکی از فناوری هایی که در چند سال گذشته مانند بسیاری از فناوری های دیگر مورد توجه و توسعه قرار گرفته، موضوع ارزهای دیجیتال است. این مسئله باعث شده که بسیاری از شرکت های بزرگ بخواهند وارد این دنیای جدید شوند.

 بایننس کوین (BNB) یک ارز رمزنگاری شده است که می تواند برای تجارت و پرداخت در صرافی بایننس استفاده شود. بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان با بیش از 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه تا ژانویه 2018 است. امکان خرید و فروش بایننس کوین در صرافی ایران نیز وجود دارد.

بایننس کوین در اصل برای ارائه تخفیف در کارمزدهای معاملاتی در صرافی بایننس ایجاد شد. اما پس از مدتی استفاده از آن بیشتر گسترش یافت. اکنون بایننس کوین نه تنها ارز دیجیتال بومی مجموعه بایننس نامیده می‌شود، بلکه به کلیدی برای باز کردن دروازه‌های شبکه‌های بایننس چین و زنجیره هوشمند بایننس تبدیل شده است.

در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال کوین لند، قصد داریم تا به بررسی ارز دیجیتال بایننس کوین بپردازیم و شبکه بلاکچینی بایننس، کاربرد های آن، چگونگی کارکرد و روش های سرمایه گذاری در بایننس کوین را به طور کامل مورد بررسی قرار بدهیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس است و در بازار ارزهای دیجیتال با نماد BNB معامله می شود. صرافی بایننس در حال حاضر بزرگترین صرافی دیجیتال در جهان است. این صرافی به دلیل مکانیزم اجماع خود می تواند بیش از 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه را پردازش کند و همین امر باعث شده افراد زیادی برای فعالیت های مالی خود این پلتفرم صرافی را انتخاب کنند.

به طور کلی، صرافی‌های ارز دیجیتال اغلب دارایی‌های خود را برای ارتقای اهداف خاص، مانند ارائه تخفیف در کارمزد یا ساده‌سازی پردازش تراکنش‌ها و جذب کاربران بیشتر به این مراکز، پیکربندی می‌کنند. ارز دیجیتال بایننس کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و فعالیت خود را به عنوان صرافی دارایی بایننس با همین هدف آغاز کرد. استفاده از این توکن راهی برای کاربران صرافی بایننس شده است تا پس از راه‌اندازی صرافی، هزینه‌های تراکنش پایین را روی پلتفرم پرداخت کنند.

بایننس کوین در ابتدا در شبکه اتریوم با استاندارد ERC-20 توسعه یافت و اکنون به عنوان ارز دیجیتال اصلی بلاک چین بایننس در نظر گرفته می شود. این توکن برای اولین بار در جولای 2017 در یک رویداد عرضه اولیه سکه (ICO) معرفی شد. این رویداد از 26 ژوئن تا 3 جولای 2017 برگزار شد، جالب است بدانید که معرفی و عرضه این ارز دیجیتال در بازار تنها چند روز قبل از افتتاح صرافی بایننس به پایان رسید.

حداکثر عرضه بایننس کوین حدود 200 میلیون واحد خواهد بود. در حال حاضر بایننس کوین در رتبه چهارم ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد و بیت کوین، اتریوم و تتر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

را می توان به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری تبدیل کرد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از بایننس کوین برای تجارت در صرافی بایننس، یک صرافی غیرمتمرکز بایننس به نام بایننس دکس (Binance DEX) استفاده کنند و در پروژه‌های پلتفرم زنجیره هوشمند بایننس شرکت کنند. علاوه بر این، کاربرانی که بایننس کوین دارند می توانند از کاهش کارمزد معاملاتی صرافی بایننس به عنوان نوعی مشوق بهره مند شوند. DEX یا صرافی غیرمتمرکز، پلتفرم هایی هستند که در نظراتی توسط انسان ها بر آنها وجود ندارد و با قرارداد هوشمند فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: صرافی غیرمتمرکز (DEX) چیست؟

در ادامه با کارکرد و تاریخچه ارز دیجیتال بایننس کوین، بیشتر آشنا خواهید شد.

تاریخچه ارز دیجیتال بایننس کوین

بایننس در حال حاضر یکی از بزرگترین صرافی ها از نظر حجم معاملات روزانه است. موسس این صرافی چانگ پنگ ژائو است که می توان او را ثروتمندترین و مشهورترین فرد در دنیای ارزهای دیجیتال نامید.

خواندن این مقاله
لوریج یا اهرم در ترید ارز دیجیتال چیست؟ افزایش سرمایه با استفاده از اهرم!

بایننس در ابتدا در چین مستقر بود، اما به دلیل قوانین سختگیرانه چین در مورد ارزهای دیجیتال، صرافی به ژاپن منتقل شد. یکی از دلایل اصلی انتقال صرافی بایننس به ژاپن علاقه این کشور به ارزهای دیجیتال بود. صرافی بایننس از زمان راه اندازی رسمی خود پیشرفت چشمگیری داشته و به بزرگترین صرافی معاملات ارز دیجیتال تبدیل شده است. به همین دلیل، زمانی که صرافی بایننس ارز دیجیتال بایننس کوین را به لیست خود اضافه کرد، به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

قیمت ارز دیجیتال بایننس در ابتدا حدود 0.1 دلار است. اما در پایان سال 2017 قیمت این توکن به 25 دلار رسید.این افزایش پول بسیاری از افراد را نسبت به آینده این ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در بایننس خوشبین کرد. خرید BNB می تواند یک سرمایه گذاری امیدوارکننده و انتخابی درست برای شما باشد.

بایننس کوین چگونه کار می‌کند؟

شبکه Binance از مکانیزم اجماع اختصاصی به نام TenderMint Byzantine-Fault-Tolerant (BFT) استفاده می کند. برای استفاده از این روش اجماع، وجود گره های مختلف با عملکردهای خاص مورد نیاز است که به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • نود ویلیدیتور یا اعتبارسنج  (validator)
  • نود شاهد  (witness)
  • نود شتاب‌دهنده (accelerator)

در مجموع، 21 گره اعتبارسنجی در شبکه بایننس در حال اجرا هستند. برای قرار گرفتن در این موقعیت، کابران باید برخی از توکن‌های بایننس کوین خود را در بلاک چین سرمایه‌گذاری یا به اصطلاح استیک کنند. پاداش اعتبار سنجی شبکه نیز در قالب توکن های بایننس کوین پرداخت می شود. مهمتر از همه، انتخاب اعتبارسنجی محدود نیست. در عوض، از بین تمامی داوطلبان شبکه، روزانه 21 نفر در قالب رای گیری از بین دارندگان سکه بایننس برای شرکت در فرآیند اعتبارسنجی بلوک انتخاب می شوند.

کاربرد بایننس کوین

تاکنون متوجه شدیم که ارز دیجیتال بایننس کوین از شبکه بلاک چینی اتریوم به بایننس چین انتقال پیدا کرده است. با این حال، باید توجه داشته باشیم که بایننس کوین اکنون در دو شبکه بلاک چین، زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس قابل استفاده است. بلاک چین اولیه برای اجرای تراکنش ها ساخته شده است، در حالی که بلاک چین ثانویه برای دسترسی به عملکردهای اضافی مانند قراردادهای هوشمند ساخته شده است.

بدین ترتیب، مهم ترین کاربرد های بایننس کوین را برای شما فهرست کرده ایم. از جمله:

رمزارز انحصاری صرافی بایننس

اولین و مهمترین کاربرد بایننس کوین پرداخت کارمزد تراکنش در صرافی بایننس است. البته می توانید از ارزهای دیجیتال دیگر نیز برای پرداخت هزینه تراکنش در این صرافی استفاده کنید. اما با استفاده از بایننس کوین از تخفیفی در حدود 25 درصد بهره مند خواهید شد. طبق آخرین آمار ارائه شده توسط صرافی بایننس، تاکنون چهل میلیون توکن بایننس کوین برای پرداخت کارمزد تراکنش در این صرافی استفاده شده است.

لازم است به یک نکته مهم اشاره کنیم؛ در گذشته تخفیف کارمزد تراکنش با بایننس کوین 50 درصد بود. با گذشت زمان، صرافی بایننس با اجرای فرآیند توکن سوزی، تخفیف کارمزد را نیز کاهش داد. به نظر می رسد این روند کاهش تخفیف کامزد شبکه نیز همچنان ادامه دارد.

ارز دیجیتال پایه برای صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX)

اخیرا صرافی بایننس نیز یک صرافی غیرمتمرکز راه اندازی کرده است. در این صرافی ارزهای مختلفی برای خرید و فروش در نظر گرفته می شود. ارز بایننس کوین یکی از اصلی ترین ارزهای دیجیتالی است که در معاملات ارزهای دیجیتال این صرافی استفاده می شود.

توسعه و گسترش قرارداد هوشمند

توسعه دهندگان بایننس شبکه هوشمند Binance Smart chain را برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی توزیع شده راه اندازی کردند. این بلاک چین کاملا جدا از بایننس چین عمل می کند. توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی توزیع شده باید از این توکن برای بهره مندی از خدمات بلاک چین استفاده کنند.

ارز انحصاری بایننس لانچ پد

بایننس لانچ پد یکی از پلتفرم های پروژه بایننس است. هدف از راه اندازی این پلتفرم کمک به توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال جدید برای جذب سرمایه است. به عبارت دیگر، بایننس لانچ پد ازICO و IEOهایی که در بازار ارزهای دیجیتال برگزار می شوند استقبال می‌‌کند. شرکت کنندگان باید از این ارز دیجیتال برای تامین مالی پروژه های مختلف استفاده کنند.

نقد و بررسی رمزارز BNB

در ادمه بحث درباره بایننس کوین چیست، به بررسی مزایا و معایب ارز دیجیتال بایننس کوین می‌پردازیم. توجه داشته باشید که نکاتی که در این بخش از مقاله ذکر می‌کنیم، می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در در این ارز دیجیتال بسیار مفید و کارآمد است.

مزایای رمزارز BNB

این ارز دیجیتال دارای مزایای بسیار متعددی است که قصد داریم کاربردی ترین آنهارا به شما معرفی کنیم:

  • سوزاندن توکن بایننس کوین همیشه در این سیستم به صورت خودکار انجام می شود.
  • پس از بیت کوین و اتریوم، بزرگترین قدرت بازار در دست بایننس کوین است.
  • استفاده مکرر از BNB برای پرداخت کارمزد در صرافی بایننس، آن را به بهترین عملکرد توکن تبدیل می کند.
  • برنامه های توسعه پلتفرم بایننس در بازار ارزهای دیجیتال بی نظیر است.
  • کاربردهای فراوان بایننس کوین، این ارز دیجیتال را از نوسانات زیاد قیمت محافظت می کند.
  • بایننس کوین را می توان در بسیاری از صرافی های معتبر ارز دیجیتال ارز جمله صرافی ارز دیجیتال کوین لند، خرید و فروش کرد.
خواندن این مقاله
منظور از سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست؟

معایب رمزارز BNB

ارز دیجیتال بایننس کوین نیز مانند مابقی ارزهای بازار کریپتوکارنسی، دارای معایب خاصی است که در با در نظر نگرفتن آنها، می‌توان گفت که جایگاه بایننس در بازار بسیار منطقی است و شرایطی که برای این ارز دیجیتال وجود دارد باعث شده تا این رمزارز لایق جاگاه فعلی خود در بازار باشد. از جمله این معایب شامل :

بایننس کوین یک ارز متمرکز است

پلتفرم های مختلف بایننس با تفاوت زیادی نسبت به پروژه های دیگر بازار ارز های دیجیتال کاملا متمرکز است. بر اساس گزارش های به دست آمده از طریق تحلیل بلاک چین بایننس، حدود 80 درصد از توکن های BNB توسط بایننس نگهداری می شوند که بین کیف پول های مختلف توزیع می شوند. این به وضوح نشان می دهد که بایننس تأثیر زیادی بر ارزهای دیجیتال دارد. این موضوع به راحتی بر انتخاب اعتباردهنده ها برای تأیید تراکنش ها در بلاک چین تأثیر می گذارد.

بایننس در معرض هدف حملات هکری قرار دارد

بایننس گزینه اصلی هکرها برای حمله به بازار ارزهای دیجیتال است. دو حمله هکری بزرگ در سال‌های 2018 و 2019 برای سرقت دارایی‌های زنجیره بایننس انجام شد، اما هر دو شکست خوردند. اگرچه تیم توسعه بایننس سخت تلاش می کند تا امنیت این شبکه را تضمین کند، اما باید همیشه این خطر را در معیار های معاملات خود نگه دارید.

صرافی غیرمتمرکز Binance DEX

بایننس DEX یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین بایننس است که قدرت خود را از توکن بایننس کوین می گیرد. این صرافی امنیت را از طریق تراکنش های توزیع شده افزایش می دهد و همچنین برای تراکنش ها کارمزد پایینی دریافت می کند. این پلتفرم مبادلاتی به دلیل پیچیده بودن رابط کاربری آن، برای کاربران حرفه ای مناسب تر است.

استاندارد BEP2 چیست و چه کاربردی دارد؟

BEP2 استاندارد فنی برای صدور و پیاده سازی توکن در بایننس چین است. این استاندارد مجموعه ای از قوانین و مقررات را تعریف می کند که همه توکن ها باید از آنها پیروی کنند تا بتوانند روی این بلاک چین کار کنند. این استاندارد امکان تبادل یکپارچه توکن هایی را که در اکوسیستم بایننس چین فعالیت می کنند را فراهم می کند. توکن های ایجاد شده تحت استاندارد BEP2 نیز می توانند در پلتفرم Binance Dex معامله شوند.

بایننس کوین در واقع ارز بومی استاندارد BEP2 و بلاک چین بایننس است. این بدان معناست که اگر می خواهید توکنی غیر از کاردانو را در شبکه بایننس انتقال دهید، باید کارمزد تراکنش را با BNB بپردازید.

منظور از توکن سوزی در بایننس کوین چیست؟

اکنون می دانیم بایننس کوین چیست و برای چه مواردی استفاده می شود. توکن سوزی BNB یکی از مهمترین مسائل در مورد این ارز دیجیتال است. هدف اصلی از اجرای این برنامه جلوگیری از کاهش ارزش ارز دیجیتال BNB است. استراتژی همه توسعه دهندگان بایننس این است که از 20 درصد درآمد خود از کارمزد تراکنش های BNB برای خرید توکن های قابل معامله استفاده کنند. این توکن ها طی یک فرآیند خاص به طور دائم از گردش خارج می شوند. بر اساس این اطلاعیه، روند ثبت واریزی تا زمانی که 50 درصد از توکن ها در دسترس نباشد، ادامه خواهد داشت.

صرافی بایننس معمولا عملیات سوزاندن توکن BNB را در دستور کار نگه می دارد و هر سه ماه یک بار گزارشی را منتشر می کند. البته، بخش دیگری از سوزاندن توکن، کارمزد تراکنش های بلادرنگ است که در زنجیره بایننس پرداخت می شود. در گذشته این فرآیند به صورت دستی انجام می شد. اما در حال حاضر، شبکه بایننس از یک فرآیند خودکار برای سوزاندن توکن ها استفاده می کند. بنابراین، شفافیت عملیات سوزاندن توکن بهبود می یابد.

سخن نهایی؛ بایننس کوین ایمن با آینده روشن

بایننس کوین یکی از ارزهای دیجیتال مهم در بازار ارزهای دیجیتال است که در مدت زمان کوتاهی توانسته نبض بازار ارزهای دیجیتال را در دست بگیرد. به گفته کارشناسان ارزهای دیجیتال، آینده بایننس کوین روشن است و می تواند رشد قابل توجهی را تجربه کند.

در این مقاله بررسی کردیم که ارز دیجیتال بایننس کوین چیست و چه کاربردی دارد. در طی این سال‌ها، ارز دیجیتال بایننس کوین همواره جزو پنج ارز دیجیتال برتر بازار ارزهای دیجیتال بوده است. همچنین می‌توانید در صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال کوین لند، به معامله ارز دیجیتال BNB بپردازید. پس برای خرید بایننس کوین به (صفحه ثبت نام صرافی کوین لند) مراجعه کنید.

نظر شما در مورد ارز BNB چیست؟ آیا خرید بایننس کوین را توصیه می کنید؟ می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://b2n.ir/s79486

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا