اخبار

هاوینگ ۲۰۲۴؛ پیش بینی قیمت بیت کوین، سولانا و فانتوم در ۳۰ روز آینده

انتظار می‌رود ماه آوریل که از روز دوشنبه آغاز خواهد شد، یک ماه بزرگ برای ارزهای دیجیتال باشد، زیرا قرار است که رویداد مهم هاوینگ بیت کوین در این ماه رخ دهد. این رویداد علاوه بر بیت کوین، بر سایر دارایی‌ها مانند ارزهای دیجیتال سولانا و فانتوم نیز تأثیر خواهد گذاشت. در این مطلب نگاهی به حرکت‌های کنونی در بازار و اهداف قیمتی که می‌توان انتظار داشت این ۳ ارز دیجیتال به آن برسند، نگاهی خواهیم داشت.

بیت کوین ۷۷ هزار دلاری می‌شود؟

قیمت بیت کوین در اوایل ماه مارس به بالاترین سطح خود، یعنی ۷۳,۷۵۰ دلار رسید و از آن زمان تاکنون، این ارز دیجیتال در حال کاهش بوده است. این باعث شد که این ارز دیجیتال یک الگوی پرچم در چارت ۴ ساعته قیمت خود تشکیل دهد. این الگو در اوایل هفته رخ داد و در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین به محدوده ۷۰,۰۵۰ دلاری رسیده است.
بر اساس الگوی پرچم صعودی، تارگت قیمتی تقریباً ۷۷,۰۰۰ دلار تعیین شده و تا زمانی که خط حمایت ۶۹,۷۱۵ دلاری حفظ شود، این هدف قیمتی محقق خواهد شد. چنین نتیجه‌ای برای بیت کوین بسیار محتمل است، زیرا هاوینگ بیت کوین قرار است در روز ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت) انجام شود.

چارت ۴ ساعته قیمت بیت کوین
چارت ۴ ساعته قیمت بیت کوین

با این حال، اگر سطح حمایت ۶۹,۷۱۵ دلاری از بین برود، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت بیت کوین تا سطح ۶۶,۵۰۰ دلار عقب نشینی کند و عملاً هرگونه سناریو صعودی از بین می‌رود.

خواندن این مقاله
درخواست غرامت 100 میلیون دلاری Bitgo از Galaxy Digital به دلیل فسخ قرارداد

 

پتانسیل رشد سولانا به بالای ۲۰۰ دلار

قیمت سولانا (SOL) در حال حاضر یکی از بهترین عملکردها در میان ارزهای دیجیتال بازار را دارد و رشد این ارز دیجیتال می‌تواند در ماه آوریل سرعت بیشتری به خود بگیرد. دلیل اصلی این رشد قابل توجه، موج خرید سولانا و حمایت سرمایه‌گذاران نهادی از این ارز دیجیتال است.
طبق گزارش هفتگی جریان‌های خالص سرمایه که کوین شیرز (CoinShares) منتشر می‌کند، سولانا از تمام آلت کوین‌های دیگر عملکرد بهتری داشته است. این گزارش نشان می‌دهد که سولانا بالاتر از اتریوم، موقعیت دارایی ترجیحی سرمایه‌گذاران نهادی را به خود اختصاص داده است و در ماه مارس شاهد جریان خالص ورودی سرمایه ۱۸ میلیون دلاری بوده است.

علاوه بر این، دکس ژوپیتر (DEX Jupiter) که یک پلتفرم مبتنی بر سولانا است، در ماه جاری عملکرد استثنایی داشت. این صرافی غیرمتمرکز با رشد فوق‌العاده‌ای که تجربه کرد به بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز در بازار بر اساس حجم معاملات تبدیل شد و حجم کل تراکنش ماهانه آن به رکورد تاریخی جدید ۲۴۱.۹۷ میلیارد دلار را به ثبت رساند.

از این رو، به نظر می‌رسد که احتمالاً قیمت سولانا شاهد تأثیر این تحولات خواهد بود تا ارزش خود را به بالای ۲۰۰ دلار برساند. علاوه بر این، ارز دیجیتال سولانا در حال تست سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی به‌عنوان سطح حمایت است که به‌عنوان کف حمایتی روند صعودی نیز شناخته می‌شود.

چارت هفتگی قیمت سولانا
چارت هفتگی قیمت سولانا

این امر می‌تواند بهای این آلت کوین محبوب را به افزایشی ۳۵.۸۸ درصدی سوق دهد و سطح مقاومت را در سطح ۲۵۰ دلاری تنظیم کند.

با این وجود، از دست دادن کف حمایتی ۱۸۶ دلاری می‌تواند باعث کاهش بهای این ارز دیجیتال تا ۱۶۴ دلار شود و اساساً احتمال افزایش قیمت را از بین ببرد.

خواندن این مقاله
اتریوم به ۱۹۰۰ دلار رسید!

آیا فانتوم مسیری نزولی را طی خواهد کرد؟

بر خلاف سولانا و بیت کوین، انتظار نمی‌رود که قیمت فانتوم (FTM) در ماه آینده افزایش یابد. دلیل آن این است که فانتوم بر اساس الگوی منحنی پارابولیک آماده اصلاح ۲۰ درصدی است.
با توجه به اینکه فانتوم موفق به شکست سطح مقاومت ۱.۱۲ دلاری نشد، بر اساس این الگو پیش بینی می‌شود که بهای آن تا سطح قیمت پایه ۳ (محدوده ۰.۸۰ دلار) کاهش پیدا کند.

چارت عملکرد یک روزه فانتوم
چارت عملکرد یک روزه فانتوم

اندیکاتورهای شاخص قدرت نسبی (RSI) و مکدی (MACD)، تأییدکننده چنین نتیجه‌ای هستند. این اندیکاتورها نشان می‌دهند که روندی نزولی پیش رو قرار دارد و اندیکاتور مکدی برای نخستین بار در ۲ ماه گذشته نمایانگر یک تقاطع نزولی است.

اندیکاتورهای RSI و MACD قیمت فانتوم
اندیکاتورهای RSI و MACD قیمت فانتوم

بنابراین، فانتوم احتمالاً شاهد کاهشی خواهد بود که در آن سطح حمایت ۰.۸۰ را از دست خواهد داد و بیشتر کاهش خواهد یافت. با این حال، اگر قیمت فانتوم از محدوده حمایتی پایه ۳ بازگردد، تحلیل نزولی درباره قیمت این ارز دیجیتال نقض می‌شود.

امتیاز دهی به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا