متاورس

متاورس (MetaVerse) چیست؟ بررسی دنیای شگفت انگیز متاورس!

احتمالا متوجه شده اید که چندی پیش شرکت معروف فیس بوک نام خود را به “متا” تغییر داد و متاورس را آینده دنیای اینترنت نامید. از سوی دیگر، جذب سرمایه یک میلیارد دلاری توسط اپیک، سازنده بازی آنلاین گروه فورتنایت، در اوایل سال جاری، تاییدی بر علاقه سرمایه گذاران برای ورود به عرصه بازی های آنلاین این گروه بود. در آن زمان، متاورس به عنوان بزرگترین کلمه کلیدی در فناوری ظاهر شد و همه سرمایه گذاران رمزنگاری و همچنین خرید و فروش ارزهای دیجیتال سعی کردند سهم خود را از این بازارهای نوظهور بگیرند.

تصور کنید بتوانید کارهای مورد علاقه خود مانند ملاقات با دوستان خود را بدون تغییر مکان فیزیکی خود انجام دهید. فرقی نمی کند دوستان شما نزدیک شما باشند یا هزاران کیلومتر دورتر، شما می توانید با استفاده از متاورس با دوستان خود ملاقات کنید. متاورس جهانی شبیه به دنیای واقعی است. بیشتر اعمال و کارهایی که می توانید در دنیای واقعی انجام دهید در دنیای متاورس نیز قابل انجام است. این مفهوم و دنیای جدید تازه ایجاد شده، همه را بیش از هر زمان دیگری هیجان زده کرده است.

سوال بسیاری از افراد در این روزها این است که متاورس چیست، هدف پردازش شرکت های بزرگ بر روی آن چیست و متاورس در زندگی ما چه نقشی دارد؟. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

مفهوم متاورس به زبان ساده

متاورس یک بلاک چین نسل دوم است که بستری را برای دارایی های دیجیتال و قراردادهای هوشمند فراهم می کند. این با نرم افزار منبع باز ساخته شده است که هر کسی می تواند از آن برای ایجاد متاورس های خود یا استفاده از موارد موجود استفاده کند. کلمه متاورس برای اشاره به واقعیت مجازی (VR) و فضای مجازی استفاده می شود. در واقع، Metaverse یک محیط دیجیتال فراگیر است که در آن می‌توانیم آواتارهای خود را بسازیم، مهارت‌های جدید بیاموزیم و با افراد دیگر از سراسر جهان بازی کنیم و حتی با کسب ارز متاورس در پلتفرم مربوطه کسب درآمد کنیم. دنیای دیجیتال توسط مردم در سراسر جهان به اشتراک گذاشته خواهد شد. این کشور پول و اقتصاد، قوانین و هنجارهای اجتماعی خود را خواهد داشت.

تاریخچه

کلمه Metaverse ترکیبی از دو کلمه Meta+Universe است. کلمه Meta از ریشه یونانی به معنای “فراتر” و verse از کلمه «جهان ماوراء» به معنای گرفته شده است. بنابراین، ما می توانیم متاورس را به عنوان “فراتر از جهان” ترجمه کنیم. اصطلاحی بسیار جذاب و انقلابی که شاید برای دانستن آن بسیار کنجکاو باشید.

این اصطلاح برای اولین بار در رمان علمی تخیلی نیل استفنسون به نام “سقوط برف” در سال 1992 استفاده شد. در این کتاب، متاورس به عنوان آخرین تیر از کمان اینترنت به بدن نیمه جان دنیای سنتی پرتاب شده است. تفسیری فلسفی از اهمیت واقعیت مجازی، که در آن هر تعامل دیجیتالی می تواند تأثیر مستقیمی بر دنیای واقعی داشته باشد.

بخش اعظم رمان به چگونگی تأثیر فراوجه بر تحولات دنیای واقعی قهرمان داستان می پردازد و نویسنده سعی می کند آن را به عنوان یک فضای مجازی با ثبات فیزیکی تعریف کند. ما تعاملات اجتماعی دیجیتال را از طریق آواتارهای مجازی در میان تعدادی از ویژگی های منحصر به فرد تجربه می کنیم. . اگر به داستان های علمی تخیلی علاقه دارید، پیشنهاد می کنم مطالعه این رمان جذاب را از دست ندهید.

پس از انتشار رمان، چندین کتاب، فیلم و برنامه تلویزیونی به مفهوم فرا وجه پرداختند. از جمله مهم ترین این آثار می توان به فیلم تحسین شده استیون اسپیلبرگ، Player One Ready اشاره کرد که در سال 2011 از رمانی به همین نام اثر ارنست کلاین اقتباس شده است.

ویژگی های دنیای متاورس

برای درک بهتر این دنیای مجازی به برخی از ویژگی های متاورس می پردازیم. برخی از مهم ترین ویژگی های دنیای شگفت انگیز متاورس عبارتند از:

  • آواتارهای دیجیتال

یکی از ویژگی های کلیدی متاورس، ایجاد آواتارهای دیجیتالی برای بیان احساسات و عواطف به روش های غیر متعارف است. این آواتارها می توانند کپی دقیقی از ظاهر، شخصیت و فرهنگ شما باشند. گزینه ای که کاربران می توانند آواتارها را سفارشی کنند، ایده گیمیفیکیشن را معرفی می کند و منجر به تجربه ای جذاب و تعاملی در شبکه های اجتماعی می شود.

  • زیرساخت یکپارچه

علاوه بر زیرساخت های سخت افزاری لازم، پروژه های متاورس، جهان های مختلف را به هم متصل خواهند کرد. مانند اینترنت امروزی، تعداد نامحدودی وب سایت دارد که به هم مرتبط شده اند؛ این بدان معنی است که کاربران می توانند به طور یکپارچه از یک دنیای متاورس به دنیای دیگر حرکت کنند.

  • اشتراک تجربه‌ها

تصور اینکه تمام تجربیات فیزیکی دنیای واقعی زیر سقف یک دنیای مجازی قرار گرفته اند کمی گیج کننده است. متاورس به ما کمک می کند تا در یک جهان بی نهایت حرکت کنیم. به عنوان مثال، در یک فضای دانشگاهی، دانش آموزان به یک فضای مجازی مشترک می پیوندند و از راه دور با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

علاوه بر آموزش، مردم می توانند گرد هم آیند تا همه چیز را از ترن هوایی در یک پارک تفریحی گرفته تا فرود روی ماه را تجربه کنند.

  • امنیت

در چند دهه گذشته، تهدیدات سایبری به یکی از بزرگترین چالش‌ها برای شرکت‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. جوامع مختلف شبکه ای، مانند اینترنت، باید دائماً بر رفتار کارمندان خود نظارت کنند. بلاک چین به عنوان یک فناوری انقلابی وارد دنیای متاورز شده است و امکان ذخیره ایمن داده های شخصی را فراهم می کند.

واقعیت مجازی (VR) در متاورس چیست؟

واقعیت مجازی که به اختصار «VR» نامیده می‌شود، دنیای مجازی است که در آن افراد با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی وارد اشیا و هر چیزی که در داخل آنها اتفاق می‌افتد با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. کاربر با زدن این عینک وارد دنیای مجازی می شود و می تواند تجربیات مختلفی در این دنیا داشته باشد.

منظور از واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده یا ” Augmented Reality” که با نام “AR” نیز شناخته می شود، به عنوان ابزاری برای تحقق متاورس در کنار واقعیت افزوده یا “VR” در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر کلمه واقعیت افزوده همانطور که از نامش پیداست ماهیت ضرب دارد. به عبارت دیگر یک شی یا نماد دیجیتالی را به فضا اضافه می کند.

اگر فیلم هایی مانند گارفیلد، دامبو، سونیک جوجه تیغی، آلیس واندرلند، بدجنس و غیره را دیده باشید که در آن شخصیت های واقعی مانند حیوانات یا شخصیت های کارتونی بازی می شوند، مفهوم واقعیت افزوده را بهتر درک خواهید کرد.

اگرچه مفهوم کنش بلادرنگ با واقعیت افزوده متفاوت است، اما می تواند به درک بهتر واقعیت افزوده کمک زیادی کند. در واقع، در واقعیت افزوده، تجربیات دیجیتالی مانند این فیلم‌ها به‌طور یکپارچه به دنیای فیزیکی ما اضافه می‌شوند و ما با آن‌ها تعامل داریم.

کاربرد متاورس در زندگی واقعی

همانطور که گفتیم متاورس یک دنیای مجازی است که کاربران می توانند هر کاری که می خواهند انجام دهند. تا حدودی، توسعه یک متاورس کامل می تواند کار ما را در بسیاری از زمینه ها آسان کند و حتی بسیاری از زندگی روزمره ما را به دنیای مجازی منتقل کند.

ملاقات‌های مجازی و قرارهای کاری

در جریان شیوع ویروس کرونا، ویدئویی از پوشیدن لباس های نامناسب برای رعایت پروتکل بهداشتی در مصاحبه های شغلی و جلسات منتشر شد. این ویدیوها مردم را کمی خجالت زده کرد، اما با توسعه Metaverse مشکلی از این نظر وجود ندارد.

در متاورس می توانید با لباس های مورد علاقه خود شخصیت بسازید و در جلسات و جلسات مجازی شرکت کنید. فیسبوک قبلا وارد این حوزه شده و Horizon Workrooms را توسعه داده است. Horizon Workrooms یک سرویس واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) است که جلسات را خارج از چارچوب سنتی سازماندهی می کند.

خواندن این مقاله
معرفی بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد در سال 2023

هدف این سرویس ایجاد یک محیط دیجیتالی است که کاربران بتوانند آواتار خود را ایجاد کنند و در قالب آن آواتار با یکدیگر تعامل داشته باشند. تعامل آنها در محیط مجازی مانند دنیای واقعی خواهد بود. یعنی اگر Horizon Workrooms به هدف اصلی خود برسد، شرکت ها دیگر هزینه های هنگفتی برای اجاره نخواهند داشت. زیرا دیگر نیازی نیست که کارمندان زیر یک سقف باشند و همه می توانند به عنوان شخصیت های مجازی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

تلاش برای بهبود خدمات مشابهی که در طول دوره کرونا افزایش یافته است. از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند به کار از راه دور ادامه دهند، این امر نیاز به نرم‌افزار و زیرساخت دورکاری را آشکارتر کرد.

آموزش مجازی

بسیاری از شرکت ها نرم افزارها و خدمات مختلفی را برای رفع نیازهای آموزش مجازی و کلاس های آنلاین ارائه کرده اند. در دوران قرنطینه، نرم افزارهای ارتباطی، نرم افزارهای تعیین اثربخشی و کیفیت آموزش و همچنین ابزارهایی برای تعامل بیشتر در محیط آموزشی مجازی متولد شدند.

مانند مجازی سازی تجارت و ارتباطات در محیط کار، محیط های آکادمیک نیز نیازمند تغییرات عملی هستند و متاورس می تواند کمک بزرگی در تحقق این رویاها باشد. در اپلیکیشن متاورس در زمینه آموزش رسمی می توان از فرآیند آموزشی و بازی آموزش از راه دور از طریق تماس تصویری صحبت کرد.

بسیاری از کارشناسان در زمینه آموزش و فناوری می گویند که دانشگاه ها و مدارس با امکانات دیجیتال بهتر می توانند بسیار سریعتر رشد کنند و در این زمینه پیشرو شوند.

کسب درآمد از بازی‌کردن

بازی های زیادی وجود دارند که با فروش آیتم ها و ارتقاء درآمد زیادی به دست می آورند. در واقع با ارائه این محصولات، بازیکنان را به بازی بیشتر تشویق می کنند. با ظهور بازی های موبایلی مانند  PUBG، Candy Crash و Clan Wars، این زمینه به شدت رشد کرده است و اکنون به سختی می توان کسی را پیدا کرد که آن را بازی نکرده باشد.

تقریباً در تمام این بازی ها، به بازیکنان سکه، الماس یا سکه های ویژه درون بازی داده می شود. آنها می توانند از این ارز و امتیاز فقط در محیط بازی استفاده کنند. مفهوم Play-to-Earn این فرآیند را تغییر می دهد.

در حال حاضر بسیاری از بازیکنان در آسیای جنوب شرقی با بازی AxieInfinity درآمد کسب می کنند.

سایر پروژه های بلاک چین مانند دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) نیز جهان های مجازی ایجاد کرده اند که در آن کاربران می توانند با بازی درآمد کسب کنند. در این بازی‌ها، عناصر بازی مانند زمین، آثار هنری و آیتم‌ها معمولاً به‌صورت توکن‌های نامشهود (NFT) هستند و می‌توانند توسط کاربران در پلتفرم‌های معاملاتی معامله شوند. از آنجایی که اکثر آنها بر روی بلاک چین اتریوم کار می کنند، برداشت درآمد شما نیز بسیار آسان است.

خرید آنلاین

در حال حاضر می توان به سایت های بزرگ و معتبری اشاره کرد که خرید اینترنتی آن ها بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید، آدرس خود را وارد کنید و هزینه آن را پرداخت کنید. پس از چند روز یا حتی چند ساعت، کالا به دست شما می رسد.

در عین حال، مسائلی وجود دارد که به عنوان ضعف خرید آنلاین شناخته می شود. به عنوان مثال، انتخاب سایز مناسب لباس یا روند طولانی بازگشت پول به حساب مشتری، خسته کننده است. حتی گاهی اوقات کالای مورد نظر همان چیزی نیست که به شما نشان داده شده است و بازگرداندن خود کالا طولانی و زمان بر است.

متاورس می تواند این مشکل را نیز حل کند! به عنوان مثال یک شرکت هندی که در زمینه فروش عینک فعالیت می کند، به کاربران این امکان را داده است که دقیقاً عینک مورد نظر خود را از طریق دوربین روی صورت خود ببینند.

با تکامل متاورس، خرید آنلاین شکل کاملا جدیدی به خود می گیرد و اتاق شخصی شما می تواند به عنوان یک اتاق حرفه ای عمل کند!

گردشگری و سفر

گردشگری ممکن است یکی از بخش هایی باشد که بیشتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. سال گذشته، کشورهای بزرگ توریستی مانند یونان و مصر با ارائه تورهای واقعیت مجازی تا حدودی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کردند.

اگر متاورس ایده خود را عملی کند، می توانید از جذاب ترین جاذبه های گردشگری دیدن کنید و حتی به عنوان یک جنگجو به جنگ های صلیبی بدون ترک خانه خود بپیوندید. در واقع متاورس نه تنها به شما کمک می کند تا از موزه ها، آثار باستانی و شگفتی های جهان بازدید کنید، بلکه به شما امکان می دهد در زمان سفر کنید. از طرف دیگر، هزینه های جدی سفر مانند حمل و نقل، سوخت و هتل ها صفر است.

کنسرت و جشن‌ها

در دوران کرونا، بسیاری از هنرمندان کنسرت های آنلاین برگزار کرده اند. شرکت های بزرگی مانند نتفلیکس نیز با ارائه خدماتی مانند Netflix Party سعی کرده اند کنسرت ها، مهمانی ها و رویدادها را در دوران کرونا ایمن نگه دارند.

پلتفرم Sandbox فوق از این هم فراتر می رود و به کاربران اجازه می دهد جشنواره ها و رویدادهای خود را ایجاد کنند. اسنوپ داگ خواننده معروف رپ از جمله کسانی است که خانه مجلل خود را در ماسه باکس ساخته و کاربران را به یک کنسرت مجازی با بلیط VIP دعوت کرده است.

نیاز روزافزون به تعاملات مجازی و توسعه مفهوم متاورس، منجر به خرید و فروش زمین در جهان‌های مجازی مانند متاورس و Dicenterland به میلیون‌ها دلار شده است.

مالکیت دیجیتال

خرید و فروش آثار هنری در دنیای واقعی ما رایج است و بسیاری از افراد ثروتمند به دنبال خرید این دارایی ها برای افزودن به مجموعه های خود هستند. بسیاری دیگر برای رهایی از تورم املاک می خرند.

آثار هنری و سرزمین های مجازی در متاورس محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و افراد زیادی می توانند زمین ها و آثار هنری را در متاورس خرید و فروش کنند. مالکیت این املاک با علامت گذاری های غیر استاندارد امکان پذیر شده است. به عنوان مثال، در متاورس، هر اسلات یک توکن مجازی است و اگر یک توکن در کیف پول وجود داشته باشد، آن اسلات را اشغال می کند.

یک داستان مانند یک اثر هنری است، هر کسی که دارای یک علامت اثر باشد در واقع مالک آن است.

تفریح

متاورس و ادغام آن با واقعیت مجازی و فناوری افزوده به کاربران این امکان را می دهد تا بدون ترک صندلی، فعالیت هایی مانند قایق سواری، فوتبال و پرش از ارتفاع را تجربه کنند. اگرچه می توانند غذاهای عجیب و غریب کشورهای دیگر را بچشند و تجربیاتی داشته باشند که در دنیای واقعی نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد.

دنیای مجازی مانند Minecraft، Second Life و EVE Online تجربیات مشابهی را در دنیایی کاملا تخیلی در اختیار کاربران قرار می دهند.

تعامل با رایانه

اختراع صفحه نمایش های لمسی صنعت تلفن همراه را متحول کرده است و تقریباً غیرممکن است که موبایلی پیدا کنید که دیگر از این صفحه نمایش ها استفاده نکند.

با افزایش نفوذ سخت افزار و فرا وجه واقعیت مجازی، باید منتظر تغییرات اساسی در تعامل بین کاربران و رایانه باشیم. به عنوان مثال، به جای کشیدن انگشت خود روی صفحه موبایل، می توانید با حرکت دادن دست خود در هوا، دستورات مورد نظر خود را به رایانه بدهید.

اقتصاد

به عقیده بسیاری، ظهور امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) انقلابی بود. از سوی دیگر، بانکداری و مالی سنتی جایی در متاورس ندارند، به این معنی که DeFi و ارزهای دیجیتال می توانند نقش مهمی در متاورس داشته باشند.

در واقع، به لطف این تامین مالی غیرمتمرکز است که  NFTها و دارایی های دیجیتال می توانند برای تعاملات مالی در دنیای مجازی استفاده شوند.

اگر بانک ها و مؤسسات مالی در این زمینه به انفعال خود ادامه دهند، به احتمال زیاد از رقابت کنار گذاشته می شوند. هر چه بیشتر و بیشتر افراد به سمت تعامل با متاورس حرکت می کنند، این مشکل نیاز به راه حل های مالی جدید را افزایش می دهد.

خواندن این مقاله
آموزش کامل خرید زمین در متاورس + کاربرد های زمین مجازی

عادت‌ها و هنجارهای زندگی

فرض کنید در حال خرید یک کامپیوتر شخصی هستید. کامپیوتر بدون ماوس و کیبورد قابل استفاده نیست. با افزایش پذیرش متاورس، نیاز به خرید تجهیزات تخصصی و مناسب نیز افزایش می یابد.

شاید در حال حاضر بتوان با یک دوربین معمولی و یک دوربین وب در متاورس ارتباط برقرار کرد، اما با توسعه بیشتر آن، نیاز به سخت افزار ویژه بیشتر می شود.

شرکت های فعال در حوزه متاورس

در سال گذشته، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و فیس‌بوک سوار بر اسب‌های خود برای ورود به دنیای متاورس شده‌اند. در عین حال، بازی های آنلاینی مانندFortnite ، Minecraft (متعلق به مایکروسافت) و Roblox که امروزه پیشتاز بازی های گروهی هستند، نقش مهمی در توسعه متاورس ها داشته اند. تاکنون برخی از بازی‌سازان معتقدند که پلتفرم Roblox می‌تواند قوی‌ترین پلتفرم متاورس در آینده باشد.

بنابراین نتیجه می گیریم که اکنون قدرت محاسباتی عظیم در مقیاس بزرگ از نظر دقت بلادرنگ دیده می شود. شرکت هایی مانند Hadean و Improbable که در محاسبات توزیع شده بزرگ تخصص دارند، می توانند ده ها هزار بازیکن را به طور همزمان روی یک سرور واحد میزبانی کنند. اخیراً چندین شرکت متاورس در مورد نمایش کنسرت ها و رویدادهای ورزشی برای 50000 نفر در یک زمان صحبت می کنند. (چیزی که حداقل چند سال پیش ممکن نبود).

علاوه بر این، ظهور ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تغییر (NFT) به این علت افزوده است و فرصت‌های معاملاتی جدیدی را ایجاد کرده است که در آن می‌توانند کالاها را در ماتریس بخرند و بفروشند. مهمتر از آن، این توکن ها به شما این امکان را می دهند که هویت مجازی و کالاهای خود را بین دنیاهای متاورس انتقال دهید. مثلا، می توانید شمشیر دیجیتالی بازی Roblox را بردارید و در فورتنایت آن را به یک تفنگ قدرتمند تبدیل کنید.

در آن نقطه متاورس واقعاً «متا» می‌شود و می‌تواند بی‌پایان بین مناطق متاورس به شیوه‌ای مشابه رمان‌های علمی تخیلی مانند بارش برف سفر کند. برای مثال در دهه 1990، زمانی که ارسال پیامک از طریق شبکه های مختلف تلفن همراه امکان پذیر شد، ناگهان با سیستم SMS مواجه شدیم.

نقش متاورس در دنیای گیم یا بازی های رایانه ای

امروزه دنیای بازی یکی از محبوب‌ترین حوزه‌های متاورس است، بسیاری از بازی‌های با استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تجربیات جدیدی را برای بازیکنان ایجاد کرده‌اند.

همسایه من آلیس

همسایه من آلیس یک پلتفرم بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد توکن های غیر قابل تعویض یا NFT داشته باشند. هدف اصلی این پروژه جذب مخاطبان زیادی از دارندگان ارزهای دیجیتال، علاقه مندان به بلاک چین و گیمرها است. کاربران می توانند با خرید ارز دیجیتال آلیس که توکن بومی پلتفرم است، در این بازی صاحب قطعات زمین شوند و با سفارش آن ها کسب درآمد کنند.

انجین

Engine یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران خود اجازه می دهد تا عناصر مختلفی از جمله آثار هنری و دارایی های دیجیتال را بدون دانش برنامه نویسی ایجاد کنند و آنها را در این پلتفرم بخرند و بفروشند. چیزی که در مورد موتور شگفت انگیز است این است که برخی از اشیاء ایجاد شده در آن می توانند در سایر بازی های رایانه ای استفاده شوند. نام اصلی این پلتفرم ENJ است که با خرید Engine Coin می توانید برای تبادل و خرید محصولات بازی استفاده کنید.

سندباکس

sandbox به یکی از بهترین بازی های سال 2021 تبدیل شده است که ساختار و گیم پلی آن شباهت زیادی به بازی معروف Minecraft دارد. این پروژه متاورس مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و کاربران می توانند با خرید و فروش زمین خود در قالب توکن های NFT درآمد کسب کنند. توکن بومی سندباکس SAND نام دارد و اساس تراکنش های انجام شده بر روی این پلتفرم است. برای خرید سندباکس می توانید به صرافی های معروفی مانند والکس مراجعه کنید.

اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی یک بازی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که از بازی های محبوبی مانند Crypto Kitties و Pokemon الهام گرفته شده است. در این بازی بازیکنان هیولاهای کوچکی را در قالب NFT به نام Axies می خرند و با آن ها مبارزه می کنند. برنده این نبرد با ارز دیجیتال Oxy Infinity پاداش خواهد گرفت. همچنین می توانید با خرید اکسی اینفینیتی توانایی های ویژه ای را برای Axi خود در مبارزات فعال کنید.

دیسنترالند

پلتفرم Dicentraland یک محیط دیجیتالی شبیه به دنیای واقعی است که در آن کاربران می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بازی های آنلاین انجام دهند و آثار دیجیتالی خود را معامله کنند. همچنین با خرید مانا که توکن بومی این پلتفرم است، بازیکنان می توانند انواع لباس ها، اشیا و زمینه های مجازی این بازی را خریداری کنند.

آیا متاورس به بازی های رایانه ای محدود می‌گردد؟

پاسخ این سوال قطعا «نه» است. بازی تنها نقطه شروع این داستان است، قلمرو و امکانات متاورس بسیار گسترده تر از بازی های رایانه ای است. اخیراً، Fortnite میزبان کنسرت های آریانا گرانده و تراویس اسکات بود و کنسرت Lil Nas X  روبلاکس در سال گذشته 33 میلیون بازدید داشت.

به همین دلیل است که استارت‌آپ‌هایی مانند Stage 11 که اخیراً 5 میلیون دلار از Otium Capital جمع‌آوری کرده‌اند، در حال ایجاد تجربیات موسیقی فراگیر برای متاورس هستند و با هنرمندانی مانندDavid Guetta ، Snoop Dogg، NiYo و Akon همکاری می‌کنند.

علاوه بر این، بسیاری از هنرمندان (از نوازندگان گرفته تا طراحان مد) مدل های کسب و کار خود را حول محور ارائه کالاها و خدمات متاورس ساخته اند. اخیرا Gravity Sketch مستقر در لندن یک فضای کاری مجازی راه اندازی کرده است که در آن طراحان می توانند از راه دور روی پروژه های مشابه کار کنند.

از استارتاپ سوئدی Warpin در حوزه کار و سلامت یاد کنیم. این شرکت که یک پروژه آزمایشی در زمینه خدمات پزشکی دیجیتال (Kry) ارائه کرده است، بیماران مبتلا به اختلالات اجتماعی را با یک درمانگر در موقعیت‌های تقریبا خصوصی جفت می‌کند تا بر اضطراب خود غلبه کنند.

زندگی در دنیای متاورس

با وجود هیاهوی اخیر پیرامون متاورس، کار زیادی برای انجام دادن در این فضا وجود دارد تا متاورس به بخش مرکزی تجربه جدید زندگی، بازی و کار تبدیل شود. زیرساخت متاورس، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و نظارت بین‌المللی تنها برخی از موضوعاتی است که توسط شرکت‌ها و دولت‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد. با این حال، فناوری با چنان سرعتی در حال حرکت است که این دنیای اضافی را زودتر از آنچه تصور کنیم به ما می دهد.

هنگامی که یک خبرنگار CNN از تیم سوئینی، بنیانگذار اپیک گیمز در مورد آینده متاورس پرسید، او گفت:

(فکر می‌کنم برای تحقق کامل این ایده یک دهه یا بیشتر زمان نیاز است، اما به هر حال این اتفاق می‌افتد. متاورس قرار نیست توسط یک شرکت خاص ایجاد شود. این ایده توسط میلیون‌ها توسعه‌دهنده خلق خواهد شد. بنابراین، متاورس خشت به خشت ساخته می‌شود و همه در خلق آن سهیم‌اند.)

ایزابل فاکس، شریک عمومی Outsized Ventures، می‌گوید که بزرگترین ریسک برای سرمایه‌گذاران یافتن شرکت‌هایی است که واقعاً می‌دانند چگونه یک متاورس متقاعدکننده و موفق بسازند. برخی از کارآفرینان رویکرد “بساز، مشتریان خواهند آمد” را اتخاذ می کنند و در نهایت شکست می خورند.

سخن نهایی؛ آینده در دستان فناوری متاورس!

حقوق‌دانان هشدار می دهند که متاورس در مواردی مانند مالکیت مجازی، حفاظت از داده ها، مجوز محتوا و همچنین دارایی های رمزنگاری دارای مشکلات قانونی است. به عنوان مثال، در ماه سپتامبر، Roblox از انجمن ملی ناشران موسیقی در ایالات متحده شکایت کرد تا به هنرمندان اجازه دهد موسیقی خود را در کنار گمنامی ارائه دهند.

ایزابل فاکس، شریک عمومی Outsized Ventures که اخیراً در Hadean سرمایه‌گذاری کرده است، می‌گوید بزرگترین ریسک برای سرمایه‌گذاران کشف شرکت‌هایی است که واقعاً می‌دانند چگونه یک متاورس قانع‌کننده و با استقبال خوب بسازند. برخی از کارآفرینان رویکرد «بساز، مشتری خواهد آمد» را اتخاذ می‌کنند که به مرور زمان شکست خواهد خورد.

به گفته آنتوان مویرود، مدیر EQT Ventures، یکی دیگر از خطرات متاورس، جداسازی و عدم انتقال هویت مجازی افراد بین پلتفرم های مختلف است.

به نظر شما، متاورس می‌تواند به یک پلتفرم شبیه سازی دنیای واقعی تبدیل شود؟ آیا متاورس دارای این پتانسیل می‌باشد؟ شما نیز نظر خود را در راجب این موضوع در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://b2n.ir/t63409

امتیاز دهی به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا